|
کدخبر: 232733

قیمت روز طلا در بازار جهانی (۲۰ دی)

با وجود اینکه سوددهی اوراق قرضه خزانه داری امریکا، قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت افزایش تورم امریکا و ادامه ریسک‌های ژئوپلتیکی به ۱۸۰۰ دلار افزایش یافت.

با وجود اینکه سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری امریکا به بالاترین رقم ۲ سال گذشته رسید، قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت مواضع ضدتورمی سرمایه‌گذاران و ادامه ریسک‌های ژئوپلتیکی افزایش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۳.۴۵ دلار افزایش ۱۸۰۰ دلار فروخته شد. قیمت طلا در روز جمعه به کمترین میزان از ۱۶ دسامبر رسید.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسوبانک گفت با وجود اینکه سوددهی اوراق قرضه امریکا افزایش یافته است اما طلا در اطراف ۱۸۰۰ دلار در نوسان است این نشان می‌دهد که چشم بازار به دنبال عوامل دیگر نظیر فضای تورمی و تنش‌های ژئوپلتیکی است.

هانسن افزود: کاهش ارزش بازارهای بورس بالقوه سبب تقویت ارزش بازار فلزهای گرانبها می‌شود.

افزایش ارزش اوراق قرضه بر بازارهای بورس تاثیر گذاشته است زیرا سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز افزایش نرخ بهره امریکا نگران هستند.

انتظار می‌رود شاخص قیمت‌های مصرف‌کننده (تورم) در امریکا در ماه دسامبر به رقم سالانه ۵.۴ درصد برسد که از ۴.۹ درصد ماه گذشته بیشتر است که می‌تواند بر نیاز برای افزایش زودتر از انتظار نرخ بهره فدرال رزرو تاکید کند.

طلا، پشتوانه‌ای در برابر افزایش نرخ تورم به شمار می‌رود اما به شدت در برابر افزایش نرخ بهره امریکا حساس است که هزینه‌های نگهداری این فلز گران بها که دارایی بدون بهره است را بالا می‌برد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر