|
کدخبر: 236221

آیا دوج کوین یک دلار می‌شود؟

دوج کوین در اوایل بازار پرتلاطم بیت کوین، توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر دو مهندس نرم‌افزار خلاق به وجود آمد. نام دوج‌کوین ابتدا فقط به‌عنوان یک شوخی بامزه با پول دیجیتال و اینترنت بر سر زبان‌ها افتاد، ولی بعد از مدت کوتاهی جدی گرفته شد و به‌عنوان یک ارز ارزشمند وارد بازار ارزهای دیجیتال شد.

وضعیت بازار بیت کوین در سال جدید شرایط عجیبی را سپری می‌کند و پیش بینی‌های مختلفی درباره آن صورت گرفته است. اما چیزی که ذهن کاربران را بیش از هر چیزی مشغول کرده، این است که آیا دوج نوسان قیمت قابل توجهی را تجربه خواهد کرد؟ آیا دوج کوین یک دلار می‌شود؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی وضعیت بازار و نظر افراد تاثیرگذار در این باره بپردازیم.

دوج-کوین

 

دوج کوین، پیشتاز رالی بازار آلت کوین‌ها

رقابت سرسختانه‌ی آلت کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، با رشد قیمت اکثر توکن‌ها و کوین‌ها، بعد از اصلاحات شب سال میلادی که باعث تشدید تغییرات در بازار شد، همچنان ادامه دارد. بر اساس آمارهای CoinMarketCap، تا این لحظه دوج کوین پیشتاز رشد قیمت آلت‌کوین هایی با سرمایه بیش از ۱۰ میلیارد دلار است. البته مشخص نیست این وضعیت پایدار خواهد بود یا خیر. زیرا قیمت لحظه‌ای دوج کوین مدام در حال نوسان است. جالب است بدانید رتبه دوم در اختیار شیبا اینو (Shiba Inu) با ۱۲ درصد رشد است.

رشد ناگهانی قدرت خرید در دوج کوین، سورپرایز هیجان انگیزی برای سرمایه گذاران این کوین بود، زیرا پیش‌تر هیچ تغییر اساسی در مورد آن پیش بینی نشده بود. با توجه به نمودار شاخص‌های حجم در TradingView و CoinMarketCap، تعداد معامله گران دوج کوین تغییر چشمگیری نداشته است. این یعنی افزایش قیمت با تغییر در روند خرید و فروش سرمایه گذاران پشتیبانی می‌شود.

با توجه به ارزش بازار کریپتو بدون احتساب بیت کوین، این بازار در نخستین روزهای سال ۲۰۲۲ تقریباً ۱۰۰ میلیارد دلار عایدی داشته است (داده‌ها با میانگین قیمت آلت‌کوین‌هایی مانند Doge، Shiba و پالی گان (Matic) مرتبط هستند). این بازار با جریان‌های مبادله‌ای از آلت‌کوین‌هایی مانند Ethereum مواجه شده، ولی هیچ سیگنال نزولی در شاخص‌های درون زنجیره‌ای و شاخص‌های خود بازار مشاهده نشده است.

نمودار

 

تحلیل میلیاردرهای هوادار دوج کوین درباره آن

بعد از اعتراضات متعدد درباره اسپم‌های خارج از کنترل ارزهای دیجیتال در توییتر، مارک کوبان میلیاردر معروف طرفدار دوج کوین با انتقاداتی از سمت پریستون پایش پادکستر معروف مبنی‌بر پامپ کردن دوج کوین در ماه می مواجه شد. در این گفتگو مارک کوبان از نظرات خود درباره دوج کوین دفاع کرد. وی معتقد است پویایی تورمی DOGECoin، آن را به یک پول بهتر تبدیل می‌کند.

ایلان ماسک (میلیاردر مالک تسلا) نیز این موضوع را تایید می‌کند و دوج کوین را ابزار بسیار خوبی برای مقابله با تورم می‌داند. قیمت دوج کوین از آخرین سقف تاریخی خود که در ماه می ۲۰۲۱ ثبت شده بود، حدود ۸۰٪ افت کرده است. اما مارک کوبان معتقد است دوج کوین در سال گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته است. هرچند مارک کوبان در دنیای ارزهای دیجیتال به سراغ بیت کوین هم رفته است، ولی در توییت‌هایش گفته که بیت کوین هیچ وقت به یک رمز ارز مناسب در برابر تورم تبدیل نخواهد شد.

ایلان ماسک و اسنوپ داگ نیز دو پیشوای فکری کلیدی و اصلی هستند که در نوسانات قیمتی دوج کوین در سال گذشته تاثیرگذار بودند. توئیت‌های منتشر شده توسط آنها منجر به افزایش چشمگیر جوامع این میم کوین برتر شد.

در سال ۲۰۲۲ چه چیزی در انتظار دوج کوین است؟

نظرات مثبت زیادی برای تغییرات دوج کوین در سال ۲۰۲۲ در پیش بینی‌های معامله گران وجود دارد. مطمئناً در سال جدید بازار ارزهای دیجیتال رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد و این موضوع برای دوج کوین قابل توجه‌تر خواهد بود. در سال گذشته نهادها و مؤسسات رسمی از این میم کوین به‌عنوان یک شیوه پرداخت استفاده کردند؛ همین امر در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد داشت و فروشگاه‌های خرده فروشی و صرافی‌های بیشتری دوج کوین را پشتیبانی خواهند کرد.

شرکت تسلا در سال ۲۰۲۱ به شکل گسترده‌ای با دوج کوین مرتبط بود. به همین دلیل بعضی از سرمایه گذاران سعی کردند ایلان ماسک را متقاعد کنند که از دوج کوین به‌عنوان جایگزین پرداخت برای تسلا استفاده کند. به نظر می‌رسد ایلان ماسک از این ایده خوشش آمده باشد، اما هنوز هیچ چیزی رسمی نشده است. ولی در مجموع علاقه مندان به دوج کوین مایل هستند که موارد استفاده بیشتری از این رمزارز در سال ۲۰۲۲ فراهم شود؛ این یعنی احتمالاً دوج کوین در سال جدید رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. با در نظر گرفتن همه تحولات روبرو، سال جدید احتمالاً سال مهم‌تری برای دوج کوین خواهد بود، اما سوال اینجاست که این تحولات چه تأثیری در قیمت معاملاتی آن خواهد داشت؟

دوج-کوین۱

 

آیا بالاخره بهای دوج کوین به ۱ دلار می‌رسد؟

پاسخ به این سوال را نباید یک مشاوره مالی تلقی کنید. ولی با در نظر گرفتن تمامی فاکتورها از جمله تمایل مثبت و رو به رشد جو ارزهای دیجیتال که منجر به رشد بهای دوج کوین، بیت کوین و اتر به بالاترین سطح خود در چند ماه اخیر شده است، تصور رسیدن دوج کوین به ۱ دلاری چندان دور از ذهن نیست!

بعضی از کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که تا اواسط سال جدید، قیمت دوج کوین به مرز یک دلار خواهد رسید؛ بعضی دیگر نیز پیش بینی‌شان این است که طی ۵ سال آینده قیمت دوج کوین به ۱.۵ دلار برسد. بر اساس تحلیل‌های تکنیکال، دوج کوین در حال حاضر با نرخ کم‌تر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه خود معامله می‌شود. اما با توجه به تغییرات بزرگی که این رمزارز در سال جاری پشت سر خواهد گذاشت، احتمالاً در دراز مدت عملکرد بهتری داشته باشد.

طبق گزارش سایت والت این وستر، در حالی که انتظار می‌رود DOGECoin بتواند به قله یک دلار صعود کند، ممکن است سرمایه گذاران مجبور شوند به قیمت بسیار کمتر از آن یعنی حدود ۰.۴۰ دلار رضایت دهند. در مجموع، اغلب تحلیل گران انتظار دارند دوج کوین در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد. سرمایه‌گذاران هم می‌توانند منتظر باشند و ببینند اوضاع چگونه تغییر می‌کند.

سخن پایانی

در پایان باید یادآوری کنیم که بازار کریپتوکارنسی‌ها بسیار پرنوسان است و در صورتی که اطلاعات کافی درباره سرمایه‌گذاری در این حوزه ندارید، ممکن است با ضررهای مالی جدی مواجه شوید. بنابراین اگر به‌تازگی قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را دارید، پیشنهاد می‌کنیم اخبار و آموزش‌های صحیح را از طریق صفحه سایت ایکس پی اکسچنج به نشانی xpayex.com دنبال کنید. این سایت، یک پلتفرم‌های معاملاتی امن و معتبر، بدون نیاز به احراز هویت حساب است که معامله گران می‌توانند نقل و انتقالات مالی خود را به کمک آن خیلی آسان و سریع انجام دهند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها