|
کدخبر: 184617

سقوط مجدد ارزهای دیجیتال

در روز هشتم جولای سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت بیت کوین به ۳۲ هزار و ۳۰۰ دلار و قیمت هر دوج کوین به ۲۱ سنت رسید.

بانک و بیمه سقوط مجدد ارزهای دیجیتال

در روز پنج شنبه هشتم ماه جولای سال ۲۰۲۱ میلادی بازار ارزهای دیجیتال قرمزپوش بود. در این روز قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به ۳۲ هزار و ۳۰۰ دلار رسید که ۶.۹۸ درصد کمتر از روز قبل بود. 

قیمت هر اتریوم در این روز با ۹.۲۵ درصد کاهش نسبت به بیست و چهار ساعت گذشته به ۲ هزار و ۱۷۴ دلار رسید. سرعت کاهش ارزش رمزارز دوج کوین در این روز به بالغ بر ۱۰ درصد رسید و هر دوج کوین با قیمت ۲۱ سنت مبادله شد. این در حالیست که هر XRP با تجربه کاهش ۷.۴۷ درصدی قیمت نسبت به روز قبل با قیمت ۶۱ سنت مبادله شده است. 

در مورد دلیل افت ارزش رمز ارزها در این روز گزارشهای زیادی ارایه شده است. یکی از مهمترین مسایل مطرح شده خطراتی است که بازار رمز ارزها برای اقتصاد دنیا به همراه می‌آورد. چین که در ماه‌های قبل با مقابله با فعالیت مزارع استخراج رمز ارز پرداخته بود اخیرا در مورد تهدیدی که استیبل کوین‌ ها برای اقتصاد و نظام مالی این کشور به همراه می‌اورد صحبت کرده است و همین مساله فشار مضاعفی را به بازار وارد کرد. 

از طرف دیگر در امریکا گزارشهایی در مورد استفاده از رمز ارزهای برای پولشویی در میان کشورها و گروه‌های مختلف در دنیا ارایه شده است. در این گزارش‌ها تاکید شد که بازار رمز ارز نیاز به نظارت و کنترل دارد در غیر این صورت فرست برای فعالیتهای مجرمانه در این فضا فراهم خواهد شد. 

انتشار این گزارش باعث شد تا بازار هم قیمت رمز ارزها در دنیا کاهش پیدا کند. وب سایت کوین دسک در این مورد نوشت: «بازار رمز ارزها در ماه‌های اخیر تحت فشار زیادی بوده است. خبرهای منفی بیش از خبرهای مثبت این بازار را تحت تاثیر قرار داد. یکی از بزرگترین نگرانی‌های فعالان در این بازار را می‌توان تلاش برای افزایش سطح نظارت بر عملکرد این بازار دانست که می‌تواند سوددهی فعالان در این عرصه را کاهش داده و قیمت را تحت تاثیر قراردهد.» 

این وب سایت تاکید کرد: «انتظار نمی‌رود در آینده نزدیک تغییر معناداری در اصول و سیاستهای مرتبط با فعالیت در بازار رمز ارزها ایجاد شود ولی می‌توان با اطمینان گفت که تلاش دولت‌ها برای قانونمندسازی بازار رمز ارز یا افزایش نظارت بر این بازار در کنار دریافت مالیات از فعالان این حوزه می‌تواند زمینه را برای کاهش تقاضای رمز ارز و در نهایت کاهش قیمت ان فراهم کند. در این صورت باید متوسط قیمت هر بیت کوین را در فاصله ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار دلار امریکا در نظر گرفت.»

 

منبع: کوین دسک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها