|
کدخبر: 235670

جزئیات هوشمندسازی کرونایی برای اصناف

مرحله سوم طرح هوشمند‌سازی محدودیت‌های کرونایی در حال اجراست.

دبیر کمیته قرارگاه امنیتی ستاد ملی کرونا با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح هوشمند‌سازی محدودیت‌های کرونایی در کل کشور گفت: فاز سوم طرح هوشمند‌سازی محدودیت‌های کرونایی مربوط به اصناف است و به معنای عام کلمه هم واحد‌های صنفی و هم اقداماتی که در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی داریم مرحله به مرحله اضافه می‌شود.

حسین قاسمی، با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح هوشمند‌سازی محدودیت‌های کرونایی در کل کشور اظهار کرد: طرح هوشمند هم اکنون در فاز سوم اجراست که مربوط به اصناف است و به معنای عام کلمه هم واحد‌های صنفی و هم اقداماتی که در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی داریم مرحله به مرحله اضافه می‌شود.

وی درباره نحوه برخورد با ناقضان این طرح نیز گفت: در دستور العمل تهیه شده، پیش بینی‌هایی برای ناقضان در مراحل مختلف تهیه شده که این موارد ابلاغ نیز شده‌اند.

قاسمی با اشاره به اینکه در مرحله سوم طرح هوشمند‌سازی محدودیت‌های کرونایی اگر رانندگان تاکسی واکسیناسیون نکرده باشند، اجازه فعالیت به آن‌ها داده نمی‌شود، عنوان کرد: در حوزه اصناف هم اگر فعالان این بخش، واکسیناسیون نکرده باشند و در وضعیت وخیم بیماری باشند، نمی‌توانند فعالیت کنند؛ ضمانت اجرایی این موارد در آن دستورالعمل ابلاغی آمده است.

وی درباره روند ادامه این طرح در صورت شیوع گسترده سویه امیکرون نیز گفت: تبصره‌ای پیش بینی کردیم که اگر شرایط تغییر یافت، با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات جدیدتری اتخاذ شود.

دبیر کمیته قرارگاه امنیتی ستاد ملی کرونا تاکید کرد: از دو هفته دیگر مرحله چهارم طرح هوشمند‌سازی محدودیت‌های کرونایی شروع می‌شود. این طرح پنج مرحله‌ای طراحی شده و همه مراحل به‌ترتیب اجرا خواهند شد. 

اجرای طرح هوشمند‌سازی محدودیت‌های کرونایی از روز یکشنبه ۲۱ آذر ماه اجرا شد، فاز نخست این طرح، شامل کنترل واکسیناسیون کارکنان دستگاه‌های اجرایی بود و در مرحله دوم آن کارکنان سیستم حمل‌ونقل درون شهری از جمله شامل تاکسی‌های اینترنتی (اسنپ و تپسی) زیرذره بین قرار گرفتند. 

 

 

منبع: میزان

ارسال نظر