|
کدخبر: 235510

پیش بینی مهم از آینده بازار طلا و رمزارزها

برخی معتقدند قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ تحت فشار برنامه‌های انقباضی فدرال رزرو خواهد بود، اما بانک مرکزی نمی‌تواند انقباض پولی را بدون آسیب به بازار سهام و رشد اقتصادی عملی کند و قیمت طلا هنوز شانسی برای صعود دارد.

قیمت طلای جهانی در مقاطعی از روز گذشته نوسانات شدیدی را به ثبت رساند و در یک بازه زمانی کمتر از یک ساعت بین ۱۸۰۵ تا نزدیکی ۱۸۲۰ دلار جابجا شد. قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته روی ۱۸۱۴ دلار قرار داشت و در ساعت ۱۲ ظهر امروز به وقت ایران ۱۸۱۲ دلار گزارش می‌شد. برخی عملکرد طلا در سال ۲۰۲۲ را در کل مثبت پیش‌بینی نمی‌کنند و معتقدند بازار طلا ترس سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو را دارد، اما در نقطه مقابل برخی از تحلیل‌گران می‌گویند فدرال رزرو خیلی دیر به فکر تغییر جهت سیاست پولی افتاد و احتمالا در مدیریت شرایط تورمی با چالش‌هایی مواجه خواهد بود، فدرال رزرو احتمالا نمی‌تواند تورم را بدون ضربه زدن به بازار سهام و رشد اقتصادی کنترل کند و قیمت طلا در این فضای نااطمینانی شانسی برای صعود خواهد داشت.

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۲ ظهر امروز به وقت ایران روی ۴۱ هزار و ۲۹۸ دلار قرار داشت و تغییراتی منفی را نسبت به ۲۴ ساعت و ۷ روز گذشته به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین به ۷۸۳ میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳ درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز در ۲۴ ساعت و ۷ روز گذشته تغییراتی منفی را به ثبت رسانده بود و ۳ هزار و ۵۸ دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم در حوالی ۳۶۵ میلیارد دلار قرار داشت و بیشترین قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۳ درصد از کمترین قیمت آن بیشتر بود.

علت بازدهی منفی رمزارزها چه بود؟

همراه با قیمت بیت کوین و اتریوم قیمت عمده ارزهای دیجیتال مهم کاهش یافت. برخی تحلیل‌گران ظهور گونه جدید کرونای اومیکرون را در افت قیمت بیت کوین و عملکرد منفی رمزارزهای مهم موثر می‌دانستند. تحلیل‌هایی که تا به حال مطرح می‌شد عمدتا ارزهای دیجیتال را یک مانع تورمی در نظر می‌گرفت که به شرایط عدم اطمینان واکنش مثبت نشان می‌دهد. اینکه قیمت ارزهای دیجیتال به عدم اطمینان‌های حاکم بر اقتصاد واکنش منفی نشان دهد و مثلا از بازار سهام سیگنال دریافت کند جالب توجه است و نشان از نفوذ کردن رمزارزها در سیستم اقتصادی دارد.

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها