|
کدخبر: 213982

اتریوم پرواز کرد

در تاریخ ۳ نوامبر، قیمت اتریوم (ETH) اوج تاریخی جدیدی را در ۴،۶۴۰ دلار به ثبت رساند.

رکوردشکنی جدید قیمت اتریوم همزمان با ثبت بالاترین هش ریت تاریخی این ارز دیجیتال صورت گرفته است؛ معیاری که قدرت پردازش شبکه اتریوم را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم Etherscan.io، هش ریت شبکه اتریوم به بیش از ۸۲۲ هزار گیگاهش بر ثانیه (GH/s) رسیده است.

علاوه بر این، ثبت بالاترین هش ریت شبکه اتریوم به نوبه خود با انتشار اخباری مبنی بر کاهش سرعت عرضه اتریوم در پی ارتقای شبکه اتریوم ۲.۰ همزمان شده است.

به گزارش پلتفرم Ultrasound Money، با انتقال کامل شبکه فعلی اتریوم به الگوریتم اجماع اثبات سهام، عرضه ETH قرار است هر ساله ۲ درصد کاهش یابد. این بدان معناست که با هر بلاک تازه استخراج‌ شده در شبکه اتریوم، ETH کمتری تولید خواهد شد.

البته دلایل دیگری نیز برای دستاوردهای اخیر قیمت ارز دیجیتال اتریوم وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین این دلایل آن است که بورس کالای شیکاگو (CME)، بزرگترین بازار بورس آتی در جهان، در یک بیانیه مطبوعاتی از راه‌اندازی قراردادهای آتی میکرو اتریوم از تاریخ ۶ دسامبر خبر داده است. طبق گزارش‌ها، ارزش هر قرارداد آتی میکرو اتریوم برابر با ۰٫۱ ETH خواهد بود. این محصول جدید، چهارمین محصول مشتقه رمزارزی است که توسط CME راه‌اندازی می‌شود.

یکی از دیگر از دلایل اصلی رشد قیمتی اتریوم، بازار رو به رشد توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است که عمدتاً در شبکه اتریوم اجرا می‌شود.

پس از فروش بیش از ۲ میلیارد دلاری NFTها در نیمه اول سال جاری میلادی، این توکن‌ها بار دیگر در معرض توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و یک روند رو به رشد به خود گرفته‌اند.

در ماه‌های اخیر، شرکت‌های بزرگی مانند ویزا (Visa) به همراه برخی از بزرگترین چهره‌های شناخته‌شده در جهان، از جمله تام برادی (Tom Brady)، راب گرونکوفسکی (Rob Gronkowski) و همچنین، لیگ برتر فوتبال اسپانیا، لالیگا (La Liga)، از توکن‌های NFT استقبال کرده‌اند.

 

منبع: رمزارز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها