|
کدخبر: 228654

تحول عظیم ارزهای دیجیتال به دست این دختران

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هنوز راه زیادی تا برابری جنسیتی در فضای ارزهای دیجیتال و بلاکچین وجود دارد. با این حال، این موضوع مانع از حضور و فعالیت زنان در این حوزه نشده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، در حال حاضر زنان بسیاری از فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال برای مبارزه با طیف وسیعی از مشکلات اجتماعی، از تحصیل دختران در کشورهای در حال توسعه گرفته تا شکاف ثروت در جوامع سیاه‌پوست در ایالات متحده، استفاده می‌کنند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با ۳ زن تأثیرگذار در دنیای کریپتو آشنا شویم!

ملیحه

ملیحه عابدی یک نویسنده پاکستانی-آمریکایی و یک هنرمند تجسمی مشهور بین‌المللی است. او امسال «Women Rise NFTs» را راه‌اندازی کرد؛ مجموعه‌ای متشکل از ۱۰ هزار توکن NFT که نماینده زنان مختلف از سراسر جهان از جمله فعالان، هنرمندان، دانشمندان و کدنویسان، است. این مجموعه در صفحه اول پلتفرم راریبل و همچنین، در کنفرانس DCentral Miami نمایش داده شده است.women-crypto-blockchain-۲۰۲۱

به گفته عابدی، تاکنون ۲،۳۵۰ NFT از این مجموعه به ارزش بیش از ۱۵۰ اتریوم (ETH) به ۱،۲۰۰ خریدار منحصر‌به‌فرد فروخته شده است. ۱۰ درصد از کل سود این پروژه به خیریه‌های حامی زنان و کودکان اهدا می‌شود.

پروژه بزرگ عابدی برای سال آینده، ایجاد اولین مدرسه متاورس در جهان برای کودکان حاشیه‌نشین از سراسر جهان خواهد بود.

رویا

رویا محبوب نه تنها یک فعال بین‌المللی شناخته‌شده است، بلکه یکی از معدود مدیران عامل زن در عرصه فناوری در افغانستان بود، قبل از اینکه در سپتامبر سال جاری، زمانی که طالبان کنترل کشور را به دست گرفتند، مجبور به ترک این کشور شد.women-crypto-blockchain-۲۰۲۱

او بنیانگذار و مدیرعامل شرکت نرم افزاری افغان سیتادل (ACSC) است که بیش از نیمی از کارکنان آن زن هستند. از آنجایی که بسیاری از زنان افغان به حساب بانکی سنتی دسترسی ندارند، او حقوق کارمندان خود را به بیت کوین پرداخت می‌کند.

محبوب در مصاحبه با کوین‌دسک (CoinDesk) گفته بود:

اگر جوانان بتوانند در مورد کامپیوتر بیاموزند، می‌توانند در مورد بیت کوین نیز آموزش ببینند. و اکنون همه می‌خواهند یاد بگیرند که چگونه به بیت کوین دسترسی پیدا کنند. آنها به این نیاز دارند.

او همچنین عضو هیئت مدیره و رئیس صندوق شهروند دیجیتال (DCF) است؛ یک سازمان غیرانتفاعی که هدف آن آموزش دختران و زنان کشورهای در حال توسعه در مورد فناوری و امور مالی است.

محبوب همچنین در هیئت مشاوران دانشکده تجارت و فناوری فوربس دانشگاه اشفورد حضور دارد و اخیراً EdyEdy را راه‌اندازی کرده است؛ پلتفرمی که به جوانان کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند تا مهارت‌های عملی سواد دیجیتال را بیاموزند.

تاونیا

تاونیا ایوانز بنیانگذار و مهندس ارشد GUAP Coin است؛ پروژه‌ای که برای کمک به کاهش شکاف ثروت و حمایت از مشاغل سیاه‌پوست‌ها در ایالات متحده راه‌اندازی شده است. ایوانز می‌گوید علی‌رغم بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و کاهش شدید بودجه، شرکت او امسال بیش از هر زمان دیگری به موفقیت دست یافته است.

او در مصاحبه با کوین‌تلگراف (Cointelegraph) گفت:

ما صدها زن رنگین‌پوست را وارد فضای مسترنود (Masternode) کرده‌ایم، منطقه‌ای از رمزارزها که عمدتاً مردانه است. ما در میان جمعیتی که دسترسی و آموزش کمتری در زمینه کریپتو و امور مالی دارند، آگاهی در مورد ارزهای دیجیتال را برانگیخته‌ایم و به این کار ادامه می‌دهیم.

به گفته ایوانز، ۷۰ درصد از نودهای GUAP متعلق به زنان رنگین‌پوست است.

او امسال همچنین xGUAP wrapper را در شبکه هوشمند بایننس راه‌اندازی کرد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها