|
کدخبر: 233644

فروش ویلاهای ریاست جمهوری آغاز شد

مشاور رئیس‌جمهوری گفت: ویلاهای منتسب به نهاد ریاست جمهوری برای تامین هزینه پل خلیج‌فارس و سایر زیرساخت‌های جزیره قشم به فروش گذاشته می‌شود.

اقتصاد فروش ویلاهای ریاست جمهوری آغاز شد

سعید محمد در دیدار با علمای شیعه و اهل سنت در قشم با اشاره به قول مساعد رئیس‌جمهوری در مورد تحقق خواسته‌های مردم جزیره بیان کرد: ۲۸۰ میلیون یورو اعتبار برای تکمیل پل خلیج‌فارس قشم مورد نیاز است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و از طریق تهاتر نفتی توسط پیمانکار ایرانی ساخته می‌شود.

دبیرشورای‌عالی مناطق ازاد با تاکید بر ضرورت تامین آب شرب روستانشینان جزیره، افزود: ۲۰ هزار مترمکعب آب از آب شیرین کن‌های خصوصی جزیره خریداری و مابه التفاوت هزینه آب توسط دولت پرداخت می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و اصلاح خط لوله و اجرای طرح توزیع آب شیرین نیز توسط سازمان منطقه آزاد قشم انجام می‌شود.

محمد از تقویت و توسعه صنعت بانکرینگ در قشم خبر داد و گفت: این صنعت ارزآور و مهم در حوزه خلیج‌فارس با محدودیت‌هایی مواجه است که با قول مساعد رئیس جمهور، مشکلات توسعه آن رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: با انتقال بخشی از سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی به مناطق آزاد و افزایش سهام این منطقه به بالای ۵۰ درصد، این بخش‌ها تکمیل شده و این صنعت نیز رونق می‌گیرد ودر نخستین قدم ۲۸۰ شناور ایران که در فجیره سوخت‌گیری می‌کنند در ایران سوخت‌گیری می‌شوند.

محمد ادامه داد: به منظور توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی قشم و کیش، ۲۳۰۰ خودرو توقیفی از سال ۲۰۱۷ به مناطق آزاد اختصاص می‌یابد.

دبیر شورای‌عالی مناطق ازاد اظهار کرد: به زودی بحث حاکمیت دوگانه در قشم برطرف خواهد شد و سراسر جزیره به منطقه آزاد تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: حکمرانی و مدیریت باید در مناطق آزاد زیر نظر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد باشد و فعالیت غیر از این خلاف قانون است.

مشاور رئیس‌جمهوری با بیان اینکه از پشت درهای بسته و بدون آشنایی با مشکلات مردم نمی‌توان مدیریت درستی داشت؛ از سرپرست منطقه آزاد قشم خواست تا مبارزه با ویژه خواری و تغییر مدیرانی که بیشتر مردم از عملکرد آنها ناراضی هستند را با قید فوریت در دستور کار قرار دهد.

وی اشتغال نیروهای بومی مناطق آزاد در پروژه‌های تولیدی و اقتصادی هر منطقه را یکی از اولویت‌ها برشمرد و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا تمام فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مناطق آزاد بکار گرفتن نیروهای بومی را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: تقویت حوزه فنی و حرفه‌ای در جزیره زیبای قشم با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص جهت فعالیت در پروژه‌های اقتصادی در این منطقه آزاد می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار در جزیره کمک کند.

سعید محمد همچنین بیان کرد: قشم نمونه بارز همزیستی مذاهب است و امروز به الگویی در کشور تبدیل شده است.

مشاور رئیس‌جمهوری ادامه داد: اتحاد بین مذاهب که امام راحل به دنبال آن بود به خوبی در قشم ایجاد شده و در حالی که دشمن در حال استفاده از اختلاف بین اهل سنت و شیعه است، این همزیستی نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده است.

منبع: فارس

ارسال نظر