|
کدخبر: 232273

یارانه نقدی دی‌ماه با افزایش همراه است؟

یارانه نقدی دی‌ماه در حالی طی روزهای آتی واریز خواهد شد که بسیاری از مردم منتظر افزایش مبلغ این یارانه هستند.

مدتی است که خبر یارانه‌ های نقدی و واریز یارانه جدید، به تیتر خبرها تبدیل شده است؛ باوجوداینکه همه‌جا صحبت از یارانه جدید است، مردم هر روز سردرگم‌تر از دیروز هستند و مسئولان نیز در این باره واکنش صریح و روشنی نداشته‌اند و واکنش‌هایشان تنها این سردرگمی‌ها را افزایش داده است.

همه چیز از ارز ترجیحی شروع شد؛ ارزی که با افزایش نرخ دلار، به یکی از سیاست‌های سیاستگذاران جهت کنترل قیمت‌ها تبدیل شده بود؛ اما همان‌طور که کارشناسان هم از ابتدا پیش‌بینی می‌کردند به نتیجه نرسید و تنها رانت و فساد به دنبال داشت و مردم هیچ بهره‌ای از این ارز و یارانه، که دلالان تنها منتفع آن بودند، نبردند.

حال بالاخره پس از گذشت قریب به ۴ سال، تصمیم به حذف ارز ترجیحی و نیز اعطای این یارانه به‌صورت مستقیم به خود مردم گرفته شده است؛ اما هنوز هیچ جزئیاتی مشخص نیست. نه از زمان حذف ارز و نه از یارانه جدید.

برخی گمانه‌ها و حتی صحبت‌های مسئولان نوید از حذف ارز ترجیحی در دی‌ماه و نیز جایگزینی یارانه نقدی جدید می‌داد؛ اما اولین یارانه دی‌ماه حاکی از آن بود که خبری از یارانه جدید نیست؛ باتوجه‌به نزدیک شدن به زمان پرداخت دومین یارانه دی‌ماه (یارانه نقدی) این سوال مطرح می‌شود که آیا یارانه نقدی دی‌ماه با افزایش همراه است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت هنوز خبری از افزایش یارانه نقدی دی‌ماه منتشر نشده و به نظر می‌رسد که حداقل این ماه، خبری از افزایش مبلغ یارانه نقدی نباشد؛ البته که با وجود اینکه گفته می‌شد ارز ترجیحی در دی‌ماه حذف خواهد شد، هنوز حتی خبری از حذف ارز ترجیحی هم نیست.

احتمالاً یارانه نقدی دی‌ماه نیز مانند تمام سال‌های گذشته همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر نفر باشد؛ مبلغی که سال‌هاست مردم بدان معترض بوده و معتقدند باتوجه‌به شرایط معیشتی این مبلغ هیچ هزینه‌ای در زندگی را پوشش نخواهد داد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها