|
کدخبر: 229579

بازگشت بورس به اوج

شاخص کل که روز گذشته کانال ۱٫۴ میلیون واحد را از دست داده بود، در میانه بازار امروز با حدود هزار واحد رشد مجددا به این کانال برگشت.

اقتصاد بازگشت بورس به اوج

شاخص کل که روز گذشته کانال ۱٫۴ میلیون واحد را از دست داده بود، در میانه بازار امروز با حدود هزار واحد رشد مجددا به این کانال برگشت. رشد ۰٫۴۲ درصدی شاخص‌هم‌وزن در برابر رشد ۰٫۰۷ درصدی شاخص کل خبر از پیشتازی سهم‌های کوچک دارد.

شاخص کل در حال حاضر با پیشتازی گروه بانکی و خودرو مثبت است. این در حالی است که شیمیایی‌ها و نفتی‌ها با افت مواجهند.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: مدتی است شاخص کل حوالی ۱٫۴ میلیون واحد در حال نوسان است و تبدیل مقاومت و حمایت می‌شود. مدتی است که عوامل موثر بر رشد و افت بازار در این محدوده با هم زورآزمایی می‌کنند.

وی افزود: مهمترین عاملی که فعلا در بازار وجود نداشته افزایش ارزش معاملات است که هنوز بین ۳۵۰۰ تا ۴۱۰۰ میلیارد تومان در حال نوسان است. این عدد کافی نیست. اگر ارزش معاملات هفته‌های آینده همین میزان باشد نمی‌توانیم از ۱٫۴ میلیون واحد فراتر برویم. پایین‌تر رفتن از این میزان نیز با توجه به میزان ارزندگی سهام سخت است، مگر اتفاق خاصی روی قیمت دلار بیفتد.

این کارشناس بازار سهام عنوان کرد: اگر ارزش معاملات در هفته آینده از ۶۰۰۰ میلیارد تومان عبور کند، می‌توان گفت از این میزان به راحتی عبور خواهیم کرد و به سطوح بالاتر می‌رسیم. در غیر این صورت شرایط فعلی ادامه خواهد یافت.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها