|
کدخبر: 228860

احتیاط در بازار سکه

قیمت سکه روز گذشته رشد را تجربه کرد اما معامله گران پشت خطی قیمت سکه را برای بازار امروز دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ چگونه پیش بینی کرده اند؟

اقتصاد  احتیاط در بازار سکه

۳قیمت سکه امامی که در روز شنبه با کاهش قیمت دلار تا نزدیک مرز ۱۳ میلیون تومان عقب نشینی کرده بود دیروز با مقاومت توانست این مرز را حفظ کند قیمت سکه عصر روز گذشته نسبت به روز شنبه ۵۰ هزار تومان بالاتر بود و با ۱۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان بسته شد.

۳ عامل تاثیر گذار بر قیمت سکه امروز

قیمت اونس طلا هم این روز ها به بالای ۱۸۰۰ دلار رسیده است وهمین امر می تواند عاملی برای تقویت انتظارات افزایشی در بازار سکه شود. در کنار رشد اونس طلا باید نیم نگاهی به قیمت دلار آمریکا هم داشت. دلار که از ابتدای هفته جاری به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشته بود در روز یکشنبه ۵ دی ماه نیز با کاهش قیمت همراه شد و به سطح ۲۹ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. روند نزولی دلار می تواند احتیاط را در بازار سکه بیشتر کند.

همچنین امروز هشتمین دور از مذاکرات برجام در وین برگزار می شود. هر خبری که از این نشست مخابره شود می تواند سرنوشت فلز گران بهای داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته معامله گران قیمت سکه را برای امروز دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

صعود قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته بر روی ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی شنبه شب ۸۵ هزار تومان بالاتر رفته بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی شنبه شب بر روی ۱۳ میلیون و ۳۵ هزار تومان قرار داشت.

تحلیل گران فنی بارها اشاره اند که سکه تنها در صورتی وارد فاز نزول جدی خواهد شد که محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد. برای اینکه افزایشی ها نیز در بازار قدرت نمایی کنند، نیاز است که محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز شکسته شود. با توجه به محدود شدن نوسانات دلار در روزهای اخیر، دشوار است که فلز گران بهای داخلی در روزهای آتی نیز نوسان زیادی را تجربه کند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها