|
کدخبر: 228050

بابانوئل در بازار رمزارزها معجزه می کند

معامله‌گران ارزهای دیجیتال امیدوارند که یک رالی تقویمی که به اصطلاح «رالی بابا نوئل» نام دارد، بتواند قیمت بیت کوین را تا پایان سال افزایش دهد.

پادشاه ارزهای دیجیتال اکنون در بالاترین سطح خود از تاریخ ۷ دسامبر قرار دارد و حدود ۲۲ درصد از پایین‌ترین سطح محلی خود، یعنی ۴۲ هزار دلار بهبود یافته است.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که تقریباً همه ۱۰۰ ارز دیجیتال بزرگ در وضعیت سبز به سر می‌برند. در این میان، عملکرد بخش مالی غیرمتمرکز (دیفای) از بقیه بازار بهتر بوده و سوشی سواپ (SUSHI) با ۲۳٫۷۴ درصد رشد پیشتاز است.

لازم به ذکر است که افزایش اخیر قیمت‌ها در بازار کریپتو در حالی رخ می‌دهد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به‌تازگی درخواست راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین توسط دو شرکت Valkyrie Investments و Kryptoins را رد کرده است. به گفته SEC، این دو شرکت در برآورده کردن الزامات این نهاد تنظیم‌کننده برای جلوگیری از جعل و دستکاری بازار، موفق نبوده‌اند.

رالی بابانوئل در راه است؟!

معامله‌گران ارزهای دیجیتال امیدوارند که یک رالی تقویمی که به اصطلاح «رالی بابا نوئل» نام دارد، بتواند قیمت بیت کوین را تا پایان سال افزایش دهد. رالی بابا نوئل، پدیده رایجی است که باعث رونق گرفتن بازارهای مالی در هفته آخر دسامبر و اوایل ژانویه می‌شود.

این اصطلاح توسط معامله‌گران بازار سهام ایالات متحده در سال ۱۹۷۲ میلادی ابداع شد. در طول ۹۲ سال گذشته، شاخص S&P ۵۰۰ در یک دوره معاملاتی ۹ روزه که شامل آخرین جلسه معاملاتی دسامبر و دو جلسه معاملاتی در اوایل ژانویه است، نرخ برد ۷۷ درصدی را ثبت کرده است.

از لحاظ تاریخی، بیت کوین در طول دوره ۹ روزه فوق، عملکرد ضعیفی نسبت به بازار سهام ایالات متحده داشته است. با این حال، اگر این ارز دیجیتال به بهبودی قوی خود ادامه دهد، امسال می‌تواند عملکرد دور از انتظاری داشته باشد.

برای این‌که بیت کوین بتواند ماه دسامبر را با یک کندل سبز به پایان برساند، باید قیمت آن تا پایان ماه ۱۱ درصد دیگر افزایش یابد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها