|
کدخبر: 227679

ماجرای جشن خاص بیت کوین در سال ۲۰۲۱

نجیب ابوکیله(Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که این کشور بیت کوین بیشتری را به ذخایر خود اضافه کرده است. این خرید در ۲۱ دسامبر(دیروز) انجام شد که در آن ۲۱ BTC در ساعت ۲۱: ۰۰ خریداری شد. این خرید به مناسبت بیست و یکمین روز از سال بیست و یکمین سال قرن بیست و یکم انجام شده است و ماهیت کاملاً نمادین دارد.

السالوادور در گذشته چندین بیت کوین خریداری کرده است و این مورد از نظر حجم به سختی قابل مقایسه است. ۲۱ بیت کوین با قیمت فعلی بازار کمی بیش از ۱ میلیون دلار است. در اکتبر ۲۰۲۱(مهر)، این کشور ۴۲۰ بیت کوین در حالی که بازار رو به کاهش بود و صدها بیت کوین قبل از آن خریداری کرد.

این خرید جدید بیت کوین واقعاً مقدار قابل توجهی به خزانه کشور اضافه نمی کند، اما نشان می دهد که برخی از مقامات تا چه میزان اعتقاد راسخ دارند. رئیس جمهور ابوکیله برجسته ترین آنهاست و سخنان و اعمال او هم مورد تحسین و هم انتقاد قرار گرفته است.

این کشور در چند ماه گذشته چندین گام برای تقویت پذیرش بیت کوین برداشته است. ابوکیله بسیاری از گروه‌ها را در داخل و خارج از کشور ناراحت کرده است، اما این مانع از آن نشده است که با برنامه‌های پذیرش پیش نرود.

در حالی که این کشور چندین گام برای بهبود زیرساخت‌ها برمی‌دارد، شهروندانش نسبت به این حرکت دودل هستند. با این حال، Bukele اعتماد به نفس نشان داده و می گوید که استفاده از بیت کوین فراتر از انتظارات است.

شهروندان السالوادور در پذیرش BTC اختلاف نظر دارند

این کشور از نظر توسعه زیرساخت ها سرعت خود را افزایش داده است. بیش از ۲۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین در این کشور فعال هستند و کیف پول Chivo از دو میلیون کاربر عبور کرده است.

اما شهروندان نسبت به این تحولات محتاط هستند. بسیاری قبل از تاریخ رسمی پذیرش به خیابان ها ریخته بودند تا به آن اعتراض کنند، اگرچه تأثیر چندانی نداشت. از آن زمان، ابوکیله و تیمش تلاش‌های خود را برای گسترش بیت‌کوین دو برابر کرده‌اند.

از جمله تغییرات جدیدی که رئیس جمهور کشور برای آن تلاش می کند، یک شهر بیت کوین است که از انرژی زمین گرمایی نیرو می گیرد. برخی این طرح را پوچ خوانده اند، اما به نظر می رسد هیچ یک از این انتقادات ابوکیله و دولت را آزار نمی دهد.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها