|
کدخبر: 226857

آخرین تغییرات قیمت سکه، طلا و ارز (۲۸ آذر)

در پی معاملات امروز نیز طلا و سکه به روند کاهشی خود همچون روز گذشته ادامه دادند و به این ترتیب قیمت سکه طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید.

بازار طلا به سیگنال اخیر بانک مرکزی امریکا برای تعدیل سریعتر تدابیر محرک مالی واکنش خوبی نشان داد و از روز چهارشنبه حدود ۴۰ دلار افزایش پیدا کرد اما به گفته تحلیلگران، آنچه پس از این اتفاق می‌افتد، اهمیت زیادی خواهد داشت.

پس از این که اونس طلا هفته گذشته از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کرد، سیگنال مهم بعدی این خواهد بود که طلا در این سطح مقاومتی قوی چه رفتاری خواهد داشت.

در معاملات روز جمعه بازار امریکا، هر اونس طلا با شش دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۸۰۴ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۱.۱ درصد رشد هفتگی به ثبت رساند. طلا روز پنج شنبه ۳۳ دلار و ۷۰ سنت معادل ۱.۹ درصد افزایش داشت و در ۱۷۹۸ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود که بزرگترین رشد قیمت روزانه از ۱۵ اکتبر بود.

قیمت طلا پس از اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی امریکا که اعلام کرد تعدیل تدابیر محرک مالی شتاب بیشتری پیدا می‌کند و نرخ‌های بهره احتمالا سه دور در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا می‌کند، صعود کرد. تحلیلگران می‌گویند این تصمیم‌ها تا حدودی زیادی در قیمت‌ها تاثیر خود را گذاشته بود.

اکنون بازار به وضعیت دارایی امن تغییر جهت پیدا کرده و بسیاری متقاعد نشده‌اند که بانک مرکزی امریکا می‌تواند سال میلادی آینده نرخ‌های بهره را سه دور افزایش دهد.

به گفته اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند شرکت گینزویل کوین، در خصوص این که آیا بانک مرکزی امریکا به آنچه هفته گذشته اعلام کرد، عمل می‌کند تا اندازه‌ای بدبینی وجود دارد و سه دور افزایش نرخ‌های بهره ممکن است بعید باشد. این تفکر وجود دارد که بانک مرکزی امریکا به این انتظارات عمل نمی‌کند.

بازار‌ها همچنین درباره ادامه شیوع واریانت اُمیکرون محتاط هستند. میلمان خاطرنشان کرد ریسک‌های زیادی در سال آینده وجود دارد و بانک مرکزی امریکا ممکن است از موضع خود برای تحکیم سیاست پولی عقب نشینی کند و دلایل کاملا معتبری دارد تا اعلام کرد به اجرای تدابیر محرک مالی ادامه می‌دهد و نرخ‌های بهره را افزایش نمی‌دهد. چنین احتمالی دلیل افزایش قیمت طلا بوده است. همچنین نگرانی رو به رشدی در خصوص میزان قوت احیای اقتصادی در سال میلادی آینده به دلیل شیوع واریانت اُمیکرون و نرخ‌های بالاتر وجود دارد.

دسامبر یکی از دشوارترین ماه‌‌ها برای تجارت است و نوسان فوق العاده اندک از هفته جاری شروع می‌شود و قیمت طلا ممکن است نوسانات غیرمنتظره‌ای داشته باشد.

میلمان گفت: ما به پایان ماه، پایان سه ماهه و پایان سال نزدیک می‌شویم. حجم معاملات بسیار اندک در هفته جاری را پیش‌بینی می‌کنم. طلا ممکن است به پایان ۱۸۰۰ دلار برگردد زیرا حجم معاملات اندکی وجود خواهد داشت. پس از آغاز ژانویه خوش بینی بیشتری به طلا وجود دارد اما طلا ممکن است در بازه معاملاتی بین ۱۷۵۰ تا ۱۸۵۰ دلار محبوس شود.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، هفته جاری آمار تولید ناخالص داخلی امریکا در سه ماهه سوم، شاخص قیمت تولیدکننده و سفارش کالا‌های بادوام امریکا منتشر می‌شود.

قیمت دلار در بازار امروز

 قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۷ آذر تا ساعت ۱۸، به رقم ۲۷ هزار و ۴۰۲ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴، ۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۴۰۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۸۵۸ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۲۱ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۸۰۸ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۱۹۸ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۱۳۹ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها