|
کدخبر: 224158

افزایش ۳۰ درصدی پایه حقوق این افراد در راه است؟

یکی از مهمترین اخباری که طی هفته سوم آذر منتشر شد میزان افزایش حقوقها برای سال آینده بود.

اقتصاد افزایش ۳۰ درصدی پایه حقوق این افراد در راه است؟

شاید مهمترین خبر در طی هفته گذشته، میزان افزایش حقوق کارمندان دولت برای سال آینده باشد. مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: بحث افزایش حقوق‌ها در دولت همچنان در حال بررسی است و جمع‌بندی نشده و امیدواریم این هفته بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد. در دولت پیشنهاد شده، میزان افزایش حقوق‌ها ۱۰ درصد متوسط رشد یابد، البته حقوق‌های پایین تر می‌تواند تا۳۰ درصد هم افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: حقوق نجومی بگیران، باید رشد کمتری داشته باشد تا فاصله ای که طی چند سال گذشته میان حداقل و حداکثر حقوق ها ایجاد و منجر به بی عدالتی شده است، رفع شود.

وی در ادامه در خصوص موضع دولت سیزدهم برای مقابله با کسری بودجه نیز گفت: کسری بودجه منجر به افزایش پایه پولی و به تبع آن افزایش نقدینگی و تورم می شود که این تورم براساس تجربه سنوات قبل منجر به افزایش حقوق‌ها می شد و یک چرخه معیوب و باطلی را ایجاد می کرد. همیشه یک افزایش حقوق در برابر افزایش تورم انجام می‌شد که گاهی تورم حتی از حقوق‌ها نیز بالاتر می‌رفت. دولت می خواهد این موضوع را مدیریت کرده و بجای رفتن به سمت افزایش حقوق‌ها، قدرت خرید مردم را در سال ۱۴۰۱ بالا ببرد و مدیریت تورم کند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر