|
کدخبر: 223748

رشد اقتصادی هدف دولت در سال آینده

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نشست امروز این کمیسیون با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور برگزار شد.

اقتصاد رشد اقتصادی هدف دولت در سال آینده

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: نشست امروز با حضور میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی سازمان برای بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: براساس توضیحات و گزارش میرکاظمی قرار شده، در بودجه سال آینده اختیارات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها نسبت به قبل بیشتر شود، همچنین اختیارات وزیر در خصوص بودجه دستگاه‎های زیرمجموعه افزایش پیدا می‌کند و وزیر در بودجه سال ۱۴۰۱ اختیارات بیشتری خواهد داشت و این اقدام به دلیل پاسخگویی بیشتر دستگاه‌ها به سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده است.

خدابخشی تصریح کرد: تاکید رئیس سازمان برنامه و بودجه در بودجه سال آینده بر رشد اقتصادی و سایر متغیرهای اقتصاد کلان بود به نحوی که متغیرها بهبود پیدا کند. هدف‌گذاری‌هایی به تفکیک برای استان‌ها انجام شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: نمایندگان در این نشست نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح کردند، از جمله اینکه ایجاد عدالت اجتماعی و توسعه متوازن موضوع بسیار مهمی است که باید در اولویت دولت قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در خصوص ردیف‌های ملی که در سال‌های قبل ایجاد شده است که در سال ۱۴۰۰ منوط به اخذ مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق و با توجه به مراجعات نمایندگان به کمیسیون برنامه و بودجه و انتقاد آنها نسبت به حذف این ردیف ها قرار شده در سال آینده هیچ کدام از ردیف ها حذف نشود اما در کمیسیون ماده ۲۳ که درباره طرح های عمرانی است بررسی و تعیین تکلیف شوند.

 

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر