|
کدخبر: 222462

صعود قیمت سکه شتاب گرفت

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته بر مدار صعود قرار گرفت. پیش بینی می شود ادامه رشد دلار در روز جاری اهرمی شود تا سکه به سوی مقاومت بلندمدت ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حرکت کند.

اقتصاد صعود قیمت سکه شتاب گرفت

قیمت اونس طلا در معاملات هفته گذشته زیر مرز ۱۸۰۰ دلار نوسان داشت و به عنوان یک سرعت گیر برای رشد قیمت سکه عمل کرد.

قیمت سکه در ساعات پایانی معاملات روز پنجشنبه با ۳۰ هزار تومان افزایش توانست خود را به ۱۲ میلیلون و ۶۵۰ هزار تومان برساند. با این حال نگاه معامله گران به افزایش قیمت دلار بود.

در همین رابطه پیش بینی می شود قیمت سکه امروز شنبه ۱۳ آذر با توجه به رشد دلار در بازار پشت خطی، تمایل بیشتری به صعود قیمت نشان دهد.

شرط قیمت سکه برای صعود

 سکه‌بازان امیدوارند که با ادامه رشد دلار بتوانند اثر نزولی اونس را خنثی کنند. در صورتی که اسکناس آمریکایی در روز جاری به رشد خود ادامه دهد، سکه می‌تواند به سوی سقف ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند. سکه در سال ۱۴۰۰ هرگز نتوانسته است بالای خط ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار بگیرد. به گفته فعالان، تا زمانی که سکه بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد، شانس صعود در بازار سکه بیشتر خواهد بود.

صعود قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته تا نزدیک مرز ۱۳ میلیون تومان پیشروی کرد و بر روی ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفت که نسبت به معاملات نقدی روز پنجشنبه ۲۵۰ هزار تومان بالاتر بود.

این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی چهارشنبه شب گذشته نیز ۲۸۵ هزار تومان بالاتر بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب گذشته بر روی ۱۲ میلیون ۶۱۵ هزار تومان قرار داشت.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر