|
کدخبر: 222412

معاملات اختیار دودویی چیست؟

یکی از روش هایی که به کمک آن میتوان از اینترنت و بازارهای مالی که در بستر آن وجود دارند کسب درآمد کرد بازاری موسوم به باینری آپشن است. این شیوه را می توان یکی از ساده ترین گزینه هایی به شمار آورد که به منظور انجام تجارت های برخط مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه قصد داریم تا مختصری در مورد این مفهوم بازارهای مالی به صحبت بپردازیم و ببینیم اصلا گزینه دودویی چیست و چگونه مورد استفاده قرار میگیرد، با ما همراه باشید.

معاملات-اختیار

مقصود از اختیار دودویی چیست؟

به طور کلی کلمه ی باینری به مفهوم صفر و یک است. در بازارهای مالی اختیار دودویی یک نوع از معامله محسوب می شود که از دو بخش باینری و آپشن تشکیل شده است. منظور از باینری معامله ای است که در آن تریدر پس از به اتمام رسیدن تایم ترید خود می تواند سرمایه ای که در این معامله گذاشته است را به علاوه سودی که قبل از معامله مشخص شده دریافت کند. البته که روی دیگر این معاملات هم این است که کل سرمایه تان از دست می رود و هیچ چیزی را عملا دریافت نمی کنید.

اما این سوال پیش می آید که منظور از آپشن چیست؟ آپشن در لغت و در بحث معامله گری به مفهوم اختیار است. در حالت معمول و سنتی آن وقتی یک معامله گر چنین قراردادی را می بندد این اختیار را دارد که کالای ارزشمند خود را با بهایی که از قبل مشخص شده است در یک دوره زمانی خریده و یا آن را برای فروش بگذارد. در این نوع از معامله کسی که کالای مورد معامله به وی تعلق دارد هیچ الزام و یا تعهدی برای خریداری کردن و یا به فروش رساندن آن کالا در قیمتی که از قبل معین شده است ندارد. تنها اختیار وی این است که اگر بخواهد این معامله را انجام می دهد و اگر نخواهد انجام نمی دهد. نام آپشن یا اختیار هم از همین سازوکار گرفته شده است. یکی از معروف ترین روش های پیش بینی آینده قیمت برای موفقیت در این نوع معاملات تکنیک های پرایس اکشن است.

نحوه عملکرد معاملات اختیار دودویی

همانطور که از نام این نوع از معاملات هم بر می آید دودویی یا همان باینری هستند. البته کارگزارانی که این نوع معامله رو ارائه میدهند محدود هستند ، آلپاری یکی از معروف ترین آنهاست یعنی یا نتیجه آن بله است که به معنای موفقیت در معامله به شمار می آید. یا نتیجه آن خیر است که به مفهوم شکست در معامله مورد نظر است. کاری که عملا انجام می شود این است که فرد قادر است سود این معامله را در زمان معین خود مورد تخمین قرار داده و پیش بینی کند. مورد مهمی که در رابطه با این معاملات وجود دارد مدت زمان آن و همچنین تاریخی است که معامله منقضی می شود. در صورتی که شما قادر باشید سودی که در پایان این دوره زمانی به دست می آید را به درستی پیش بینی کنید آنگاه موفق شده اید و علاوه بر سرمایه اولیه تان سودی که پیش بینی کرده اید هم به شما تعلق می گیرد. در مقابل هم در صورتی که این سود به درستی پیش بینی نشده باشد آنگاه علاوه بر این که سود مورد بحث از دست میرود سرمایه اولیه تان هم بازگشت نخواهد داشت. پس همانند همه بازارهای مالی این بازار هم سود دارد و هم ضرر.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر