|
کدخبر: 222265

یک روزنامه‌نگار ۱۳ بیت‌کوین از دست داد!

یک روزنامه‌نگار امریکایی در سال ۲۰۱۳ برای اینکه ثابت کند بیت‌کوین پولی بی‌ارزش است کیف پول دیجیتال خود با ۱۳ بیت‌کوین را از بین برد اما بیت‌کوین‌های او حالا ۷۶۰ هزار دلار ارزش دارد.

اقتصاد یک روزنامه‌نگار ۱۳ بیت‌کوین از دست داد!

افراد زیادی از ابتدای شروع به کار ارزهای دیجیتال با این نوع پرداخت مالی مخالف بودند اما حالا هم تعداد مخالفان کمتر شده و هم تعداد سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزها به شدت افزایش یافته است.

یک روزنامه‌نگار در سال ۲۰۱۳ برای آزمایش روی ارزهای دیجیتال با رایانه دفتر کار خود شروع به استخراج بیت‌کوین کرد و در پایان کار آزمایش خود نوشت: محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان چیزی بیش از یک رویا نیست.

این روزنامه‌نگار در ابتدا قصد داشت بیت‌کوین‌ها را به خیریه اهدا کند اما در نهایت تصمیم گرفت که کلیدهای خصوصی کیف پول خود را از بین ببرد و دیگر از بیت‌کوین استفاده نکند.

در سال ۲۰۱۳ به این دلیل که استخراج بیت‌کوین تازه شروع شده و تایید زنجیره‌ی بلاکچین زیاد طول نمی‌کشید، ماینر این روزنامه‌نگار در مدت کوتاهی ۱۳ بیت‌کوین استخراج کرد که آن زمان نرخ هر بیت‌کوین حدود ۱۰۰ دلار اما حالا هر بیت‌کوین ۵۷ هزار دلار ارزش دارد.

در سال ۲۰۱۳ استخراج بیت‌کوین با یک رایانه معمولی حدود ۱۳ ساعت طول می‌کشید و در سال ۲۰۱۴ به ۲۳ روز رسد. به گزارش نیویورک تایمز در سال ۲۰۲۱ استخراج یک بیت‌کوین با رایانه ۱۰ سال زمان می‌برد.

در سال ۲۰۲۱ فعالیت در حوزه استخراج رمزارزها به شدت افزایش یافت و با توجه به مکانیزم بیت‌کوین هر چقد بیت‌کوین بیشتری استخراج شود تایید زنجیره بلاک استخراج شده سخت‌تر و طولانی‌تر می‌شود.

کوین تلگراف در رابطه با این اتفاق نوشت: بسیاری از کسانی که سال‌ها بیش ارز دیجیتال خریدند یا رمز کیف‌ پول خود را گم کردند و یا بعد از مدتی دیگر فراموش کردند که رمزارز دارد. برخی برای اینکه فکر می‌کردند بیت‌کوین یک رویاست کیف پول خود را نابود کردند.

«می‌توان هزاران انسان سرشناس و اقتصاددان پیدا کرد که در گذشته فراگیر شدن رمزارزها را باور نمی‌کردند و به نظرشان حق داد اما کسی که در سال ۲۰۲۱ عقیده دارد رمزارزها موفق نمی‌شوند بهتر است راجع به این فناوری و بازار اطلاعات کسب کند.»

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    چه حالی داره الان!!!

ارسال نظر