|
کدخبر: 222242

خبر‌های خوب از ورود خودرو به بورس

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: مجلس به‌دنبال تثبیت طرح استقرار دیپلماسی اقتصادی توسط دولت است تا چهره سفارتخانه‌های ایران اقتصادی شود و تحقق این مهم به نفع منافع ملی و امنیت کشور است و دیگر امریکا قادر به تحریم ایران نیست.

اقتصاد خبر‌های خوب از ورود خودرو به بورس

مجید عشقی رئیس سازمان بورس درباره قیمت‌گذاری خودرو گفت: در خصوص قیمت‌گذاری دستوری خودرو، از یک ماه قبل تصمیم گیری‌هایی شده بود، ولی در نحوه اجرا آن به مسائلی برخورد کردیم که قرار شد قیمت‌گذاری دستوری در این حوزه به نحوی صورت گیرد که مصرف کنند، تولید‌کننده و سهامداران منتفع شوند.

او گفت: منطقی نیست که یک قشری مثل، مصرف‌کننده را فقط در نظر بگیریم، زیرا در این صورت کارخانه و سهامدار آن زمین می‌خورند و زیان انباشته برای آن شرکت به وجود می‌آید. درحال‌حاضر اگر قطعه‌سازی از خودروساز پول نگیرد دیگر نمی‌تواند خودرو تولید کند؛ بنابراین باید تمام این موارد در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امیدواریم در نحوه اجرای قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو، تصمیم گیری منطقی شود. زیرا در این صورت کارخانه به قیمتی می‌فروشد که متضرر نشود و این صنعت از طرح بخت آزمایی ایجاد شده، خارج شود.

عشقی گفت: بخشی از خودرو‌های تولیدی خودروسازان مثل، خودرو‌های لوکس مشمول قیمت‌گذاری دستوری نیستند و در حال پیگیری هستیم تا وارد بورس کالا شوند و خودرو‌های عمومی تر، خودرو‌هایی که حالت انحصاری و مصرف‌کننده عمومی بیشتری داشته باشند با مکانیزمی که در ستاد تنظیم بازار تصویب شده، به فروش روند.

 

منبع: نبض بورس
  • ناشناس ارسالی در

    ارابه مرگ رو به قيمت تويوتا به مردم قالب ميكنند بعد زبانشان هم دراز است ، امان ا ز مافيا و باند فاسد

ارسال نظر