|
کدخبر: 221172

ماجرای افزایش قیمت خودروهای داخلی از چهارشنبه

مدتی است که خودروسازان به پس از دستور لغو افزایش قیمت خودرو به نوعی بی خیال فروش فوری شده‌اند.

اقتصاد ماجرای افزایش قیمت خودروهای داخلی از چهارشنبه

به نظر می‌رسد که خودروسازان داخلی منتظر هستند تا پس از افزایش قیمت ها دوباره فروش فوری خودروها را شروع کنند. اما تا زمانی که این اتفاق نیفتد فقط پیش فروش ها انجام می‌شود چرا که فروش های فوری در حال حاضر فقط برای خودروسازان ضرر است.

حال طبق اطلاعاتی که اخیرا منتشر شد قرار است ستاد تنظیم بازار چهارشنبه این هفته در خصوص تغییر قیمت خودروهای داخلی تصمیم بگیرد. لازم به ذکر است که چهارشنبه هفته گذشته تصمیم درباره قیمت گذاری خودرو در دستور کار بود اما این اتفاق نیفتاد و به این هفته موکول شد. البته تغییر قیمت خودرو در شرایط قرار است اتفاق بیفتد که هنوز طرح واردات خودرو نیز به نتیجه نرسیده است و به نوعی بازار به صورت انحصاری در اختیار خودروسازان داخلی قرار دارد.

آنطور که به نظر می‌رسد ستاد تنظیم بازار با میزان افزایش قیمتی که اخیرا توسط خودروسازان صورت گرفت مخالف است (۱۵ الی ‍۱۹ درصد) و قرار است میزان افزایش قیمت ها روی ۱۰ درصد باشد. در این میان یک اتفاق مهم دیگر نیز ممکن است رخ دهد و آن دادن حق تعیین قیمت برخی از خودروها به خودروسازان داده شود.

حال باید منتظر ماند و دید که نتیجه تغییر قیمت خودروها در روز چهارشنبه چه خواهد بود.

 

  • محمد ارسالی در

    منتظرن ببین برجام چی میشه بعد تصمیم بگیرن هم در واردات هم در افزایش قیمت

  • مزگان ارسالی در

    خدا به داد مردم برسه حتی رییس جمهور هم ح ریف مافیای خودرو ساز نشد نمیدونم چطور حر یف مهار تورم وفساد و... میشود اختلاسگران هم به تکاپو نیفتند وقتی اینقدر کلاه دول ت بدون پشم است . مگر خود مردم غیرت بخرج دهند و با تحریم نخریدن خودرو به داد خودش ان برسند. چرا تو ۴۳ سال غیرت مردم ایران هم به باد رفت ؟

ارسال نظر