|
کدخبر: 220524

ارز دیجیتال با پشتوانه بانکی راه اندازی می شود

حدود ۷۰ شرکت ژاپنی از جمله سه مورد از بزرگ‌ترین بانک‌ های این کشور بر روی آزمایش ارز دیجیتال با پشتوانه بانکی کار می‌ کنند.

ژاپن در آستانه برداشتن گام مهمی در جهت توسعه ارز‌های دیجیتال است. به گفته رویترز، ائتلافی متشکل از حدود ۷۰ شرکت ژاپنی این هفته اعلام کردند که قصد دارند در سال ۲۰۲۲ یک ارز دیجیتال مبتنی بر واحد پول «ین» راه اندازی کنند.

نکته قابل توجه در مورد این پروژه که به طور آزمایشی «DCJPY» نامیده می‌شود، این است که سه بانک از بزرگترین بانک‌های کشور ژاپن از آن حمایت خواهند کرد. در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه، گروه مالی میتسوبیشی UFJ، گروه مالی میزوهو و گروه مالی سومیتومو میتسویی اعلام کردند که از سال گذشته به منظور ایجاد زیرساخت تسویه حساب مشترک برای پرداخت‌های دیجیتال گرد هم آمده‌اند.

ارز دیجیتال

برخی دیگر از اعضای این ائتلاف، شامل شرکت راه آهن شرق ژاپن و شرکت برق کانسای است. آنها قصد دارند در ماه‌های آینده آزمایش ارز را آغاز کنند. این آزمایش جدا از تلاش‌هایی است که بانک مرکزی ژاپن برای ایجاد ین دیجیتال انجام می‌دهد. CBDC یا ارز دیجیتال بانک مرکزی، برنامه ای است که چین و آمریکا نیز در حال بررسی آن هستند، اما ژاپن به نسبت این کشور‌ها یک انگیزه اضافی دارد.

سهم قابل توجه اسکناس در معاملات کشور ژاپن

ژاپن کشوری است که به طور معمول، پول نقد در آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تا سال ۲۰۱۸، ۸۰ درصد از کل معاملات خرده فروشی در این کشور از طریق اسکناس و سکه انجام شده است. با این حال، مقامات مشتاق به ترویج معاملات غیر نقدی برای افزایش بهره وری هستند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها