|
کدخبر: 219775

سرمایه گذاری عظیم صندوق بازنشستگی در بازار رمزارزها

صندوق بازنشستگی Rest Super استرالیا به دنبال سرمایه گذاری در رمزارز برای ۱.۸ میلیون عضو خود است.

صندوق بازنشستگی استرالیا، Rest Super، قرار است به اولین صندوق بازنشستگی در این کشور تبدیل شود که روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کند.

این صندوق بیش از ۴۶.۸ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) و حدود ۱.۸ میلیون عضو دارد. بازنشستگی معادل ۴۰۱ هزار حساب بازنشستگی فردی در ایالات متحده است و برای همه کارمندان اجباری است. تا کنون بخش ۲.۴ تریلیون دلاری در مورد ارزهای دیجیتال بسیار محتاط بوده است.

در طول جلسه عمومی سالانه Rest Super در ۲۳ نوامبر(۲آذر)، اندرو لیل(Andrew Lill)، مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت، به اعضا گفت که شرکت دارایی های دیجیتال را به عنوان “بخش مهمی” از پرتفوی خود که در حال پیشرفت است،در نظر بگیرند و گفت:

“این هنوز یک سرمایه گذاری بسیار بی ثبات است، بنابراین هر گونه تخصیصی که ما به ارزهای دیجیتال انجام می دهیم احتمالاً بخشی از سبد متنوع ما خواهد بود، زیرا در ابتدا یک تخصیص نسبتاً کوچک است که ممکن است در طول زمان ایجاد شود.”

لیل در ادامه اضافه کرد که ارائه قرار گرفتن اعضا در معرض فناوری‌های رمزارزی و بلاک چین می‌تواند «منبع پایدار ارزش» را در بحبوحه زمانی که سرمایه‌گذاران به سمت ارزهای دیجیتال به عنوان پوششی در برابر تورم مبتنی بر فیات هجوم می‌آورند، فراهم کند.

سخنگو گفت: “ما در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده در مورد طبقه دارایی قبل از تصمیم گیری هستیم.” ما همچنین در حال بررسی جنبه های امنیتی و نظارتی سرمایه گذاری در این کلاس هستیم.

این نظرات برخلاف اظهارنظرهای استرالیایی Super در این هفته است، به طوری که مدیر اجرایی صندوق ۱۶۷ میلیارد دلاری، پل شرودر(Paul Schroder) ،روز دوشنبه اظهار داشت که “ما ارز دیجیتال را برای اعضای خود قابل سرمایه گذاری نمی بینیم.”

ماه گذشته، گزارش شد که صندوق سرمایه گذاری دولتی کوئینزلند اینمنتنت (QIC) به دنبال قرارگرفتن در ارزهای دیجیتال است. با این حال، این شرکت در این هفته به Business Insider گفت که این گزارش‌ها “به طور ضمنی نادرست” بوده و هرگونه حرکت پذیرش دارایی دیجیتال را کم اهمیت جلوه داده است.

 

منبع: آکادمی هلایی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها