|
کدخبر: 216814

طلا رمزارز فقرا می شود

همانطور که قبلا نقره به عنوان طلای فقرا نامیده می‌شد، ممکن است طلا هم در آینده نزیک به رمزارز فقرا تبدیل شود.

دامیان کوروالین، رئیس مرکز تحقیقات انرژی گلدمن‌ساکس درباره چشم‌انداز طلا و رمزارزها اعلام کرد که ارزهای دیجیتال به زودی جایگزین طلا می‌شوند.

دامیان کوروالین، رئیس مرکز تحقیقات انرژی گلدمن‌ساکس درباره چشم‌انداز طلا و رمزارزها توضیحاتی ارائه داد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا سرمایه‌گذاران برای مقابله با تورم به دنبال دارایی‌های چون بیت‌کوین و رمزارزها هستند، گفت: « من فکر می‌کنم این روند تازه آغاز شده است. ما از نظر تاریخی به این نتیجه رسیده بودیم که رمزارزها و طلا اثری روی حجم معاملات هم ندارند. با این حال اخیرا اوضاع کمی متفاوت شده و مردم در حال جایگزین کردن رمزارزها به جای طلا هستند.»

وی افزود: « همانطور که قبلا نقره به عنوان طلای فقرا نامیده می‌شد، ممکن است طلا هم در آینده نزیک به رمزارز فقرا تبدیل شود.»

کوروالین ادامه داد: « در حال حاضر ثروت کافی برای تخصیص به هر دوی این حوزه‌ها وجود دارد. به ویژه حالا که سیگنال‌ها تورمی در حال فشار بر روی مردم است.»

مدیر بخش تحقیقات انرژی گلدمن‌ساکس افزود: « ارزش رمزارزها، شبکه آن است، همانطور که ارزش نفت، مصرفی بودنش است. طلا همچون هنر و الماس، چنین ارزشی ندارد. طلا فقط یک دارایی دفاعی خالص است که می‌تواند در بازه زمانی بلندمدت عملکردی فراتر از انتظار داشته باشد.»

استقبال مردم از رمزارزها

این تحلیلگر اعلام کرد، زمانی که چین رمزارزها را ممنوع کرد، سرمایه‌گذاران به سمت طلا روانه شدند. بسیاری از مردم در میان ترس‌های تورمی به سمت طلا و بیت‌گوین روی آورده‌اند. در ماه اکتبر، پل تودور جونز، مدیر یک صندوق سرمایه‌گذاری اعلام کرد: « به طور مشخص، جایی برای رمزارزها به وجود آمده است و این دارایی گوی سبقت را از طلا ربوده است.»

در همان زمان، جی‌پی‌مورگان گفته بود: « به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نهادی به سمت بیت‌کوین در حال حرکت هستند و آن را سپر تورمی بهتری از طلا می‌دانند.» این شرکت همچنین پیش‌بینی قیمت بلندمدت خود را در مورد بیت‌کوین دوبرابر کرد. جی‌پی‌مورگان معتقد است بیت‌کوین به عنوان جانشین طلا در بلندمدت به سطح ۱۴۶ هزار دلاری خواهد رسید.

با این وجود، برخی از افراد همچنان سرمایه‌گذاری روی طلا را هم در کنار بیت‌کوین توصیه می‌کنند. به عنوان مثال، رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب «پدر ثروتمند، پدر فقیر» یکی از این افراد است. او در آخرین پیش‌بینی خود هشدار داده که سقوط بازار ارزهای دیجیتال ممکن است یک بحران اقتصادی جدید ایجاد کند. او توصیه کرد: « هوشمند باشید و طلا، نقره و بیت‌کوین بخرید.»

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها