|
کدخبر: 216725

سیگنال های جدید به قیمت دلار

قیمت دلار در بازار ارز امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ با توجه به قیمت دلار از کانال هرات و مسیر درهم صعودی است.

اقتصاد سیگنال های جدید به قیمت دلار

بازار ارز ایران روز گذشته بار دیگر شاهد افزایش چشمگیر قیمت دلار آمریکا بود. قیمت دلار در انتهای معاملات روز شنبه با ۲۸ هزار و ۷۲۰ تومان بسته شد.

 این افزایش قیمت دلار در حالی رخ داد که در انتهای هفته گذشته اخباری مبنی بر آزادسازی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران منتشر شده بود.

برخی از فعالان انتظار داشتند که در واکنش به این خبر، اسکناس آمریکایی در ابتدای هفته در مسیر نزولی قرار بگیرد. با این حال، نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد، بلکه دلار رکورد جدید افزایشی را به ثبت رساند.

سیگنال بانک مرکزی به قیمت دلار

روز گذشته در کانال های تلگرامی قیمت دلار بار دیگر اخبار مربوط به آزاد سازی ارزهای بلوک شده مورد توجه قرار گرفت. ‌مدیرکل اداره روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی از خبرهای خوب ارزی در آستانه ۱۰۰ روزگی دولت خبر داد. قمری وفا، در فضای مجازی نوشت: روند تامین ارز تجاری به صورت روان در جریان است.گفته می شود بخشی از این یک میلیارد دلار تخصیص یافته به واردات کالاهای اساسی از محل منابعی است که به تازگی در دسترس بانک مرکزی قرار گرفته است.

 انگلیس بدهی خود را پرداخت می کند

 جرمی هانت، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس در گفتگو با رادیو بی‌بی‌سی گفت: ۴۰۰ میلیون پوند بدهی به ایران باج نیست، «باید بدهی را بپردازیم». موانعی که جنبه‌ اصولی ندارند، موجب شده بازپرداخت بدهی‌ها متوقف شود.

 وزیرخارجه پیشین انگلیس در این رابطه ادامه داد: از دادن پول به ایران خوشحال نیستیم اما مجبوریم بدهی خود را پرداخت کنیم!

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت دلار بر روی ۲۸ هزار و ۵۴۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت جمعه شب ۲۱۰ تومان بالاتر بود. جمعه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۸ هزار و ۳۳۰ تومان قرار داشت.

بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ روند صعود را دنبال می کند.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در انتهای معاملات نقدی روز شنبه با ۷ هزار و ۸۴۰ تومان بسته شد. قیمت درهم پشت خطی دیشب نسبت به معاملات نقدی ۳۰ تومان پایین تر رفت و با ۷ هزار و ۸۱۰ تومان معامله شد

قیمت طلایی درهم شب گذشته بر روی ۷ هزار و ۸۱۵ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت جمعه شب ۵۵ تومان بالاتر بود. جمعه شب قیمت طلای درهم ۷ هزار و ۷۶۰ تومان اعلام شده بود. بنابراین از کانال قیمت دلار از مسیر قیمت درهم سیگنال افزایش قیمت دلار مخابره شد.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی ۲۸ هزارو ۶۸۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی جمعه شب ۲۲۰ تومان بالاتر بود. این بدین معناست که معامله گران فردایی بازار ارز امروز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ را افزایشی پیش بینی کرده اند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر