|
کدخبر: 216388

احتمال ممنوعیت استخراج رمزارز در اروپا

مقامات سوئدی طی نامه‌ای سرگشاده به اتحادیه اروپا، خواستار ممنوعیت فعالیت‌های مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتال شدند؛ آنها این امر را مانع از پایبندی این کشور و کل منطقه اتحادیه اروپا به تعهدات خود در توافقنامه آب و هوایی پاریس می‌دانند.

اریک تدین (Erik Thedéen)، مدیر اداره نظارت های مالی سوئد، و بیورن ریسینگر (Björn Risinger) مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست سوئد، این هفته در نامه خود با اشاره به مشکلاتی پیرامون بیت کوین گفتند که اثبات کار ماینینگ در این کشور، برق مصرفی ۲۰۰۰۰۰ خانوار را خواهد بلعید!

آنها در این نامه نوشتند: «در حال حاضر می‌توان با استفاده از همان میزان انرژی که برای استخراج یک بیت‌کوین صرف می‌شود، با یک خودروی برقی سایز متوسط ​​حدود ۱.۸ میلیون کیلومتر رانندگی کرد».

آنها همچنین از اتحادیه اروپا خواسته اند شرکت‌ها و افراد را از سرمایه‌گذاری روی ارزهای رمزپایه اثبات کار مانند بیت‌کوین منع کند. این دو می‌گویند که استفاده سوئد و کشورهای اتحادیه اروپا از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند به تحقق توافق‌نامه‌های پاریس در منطقه کمک کند، اما دولت‌های اتحادیه اروپا می‌توانند از روش‌های دیگری مانند افزایش مالیات بر استخراج رمزارزها و تشویق به سرمایه‌گذاری و استفاده از ارزهای دیجیتال با انرژی کمتر، برای تحقق این هدف استفاده کنند.

آنها می گویند افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال با مکانیسم اثبات کار به نفع اقدامات اقلیمی مطلوب در راستای کاهش روند گرمایش جهانی زمین نیست.

این فراخوان پس از پایان نشست جهانی آب و هوا در گلاسکو درباره قوانین آب و هوای پاریس مطرح شد که در آن نمایندگان کشورهای مختلف خواستار اقدامات تهاجمی اقلیمی توسط امضاکنندگان این توافق شدند. آنها گفتند که این آخرین فرصت کشورهای عضو است تا به نجات جهان از تأثیرات برگشت ناپذیر آب و هوایی ناشی از تشدید گرمایش زمین کمک کنند. هرچند، بیشتر تعهدات توافقنامه آب و هوای پاریس برای کشورها الزام آور نیست و تا حد زیادی به عنوان وعده های پوچ و توخالی در مورد چگونگی محدود کردن گرمایش جهانی تلقی می شود.

البته بد نیست بدانید که برآوردهای ارائه شده با توجه به داده‌های انجمن بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که مصرف انرژی در فرایند استخراج بیت‌کوین ( ۸۹ تراوات ساعت در سال) حتی به انرژی مصرفی در صنعت ساختمان و ساخت‌وساز (بیش از ۴۱۰۰۰ تراوات ساعت)، حمل‌ونقل خودرو (۲۴۸۳ تراوات ساعت) استخراج طلا (۲۶۵ تراوات ساعت) و بسیاری از صنایع دیگر، حتی نزدیک هم نیست.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها