|
کدخبر: 215239

خطر در کمین سهامداران تسلا/ ماسک سهامش را می فروشد

براساس نظرسنجی که ایلان ماسک روز شنبه در توئیتر خود انجام داد او اکنون باید ده درصد از سهام شرکت تسلا را بفروشد.

ایلان ماسک مدتی قبل در توئیتر برای فروش ده درصد از سهام شرکت تسلا از کاربران توئیتر نظرسنجی کرد و اگر مدیرعامل تسلا به قول خود مبنی بر پایبندی به نتیجه نظرسنجی عمل کند، او اکنون باید ده درصد از سهام خود را در شرکت تولیدکننده خودرو‌های الکترونیکی به فروش برساند. ارزش این سهام بیش از ۲۵ میلیارد دلار گزارش شده است. تقریبا ۵۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به فروش ده درصد از سهام این شرکت رای مثبت دادند.

ایلان ماسک

ماسک در توئیت بعدی خود نوشت: "مهم نیست چه اتفاقی بیافتد. در نهایت به نتایج این نظرسنجی پایبند خواهم بود". این اقدام ماسک در واکنش به طرح «مالیات میلیاردرها» که از سوی نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا ارائه شد، انجام شده است. ایلان ماسک روز شنبه در توئیتر نوشت که تنها راه برای او برای پرداخت مالیات براساس سیستم مالیاتی فعلی خواهد بود. وی نوشت: "توجه داشته باشید من از هیچ جا حقوق نقدی یا پاداش نمی‌گیرم. من فقط سهام دارم، بنابراین تنها راه برای من برای پرداخت مالیات شخصی فروش سهام است."

نمایندگان آمریکا به دنبال گرفتن مالیات از میلیاردرها

برخی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به دنبال تصویب طرحی هستند که میلیاردر‌ها را وادار کند تا در صورت افزایش قیمت سهامی که در اختیار دارند، حتی اگر هیچ سهمی را نفروخته باشند، مالیاتی را بر مبنای رشد قیمت ثبت شده سهام بپردازند. ماسک با انتقاد از این طرح، آن را وضع مالیات بر «سود‌های تحقق نیافته» دانسته است.

طبق گزارش فوربز، ماسک ۳۱۸ میلیارد دلار ثروت دارد و ۱۹۰ میلیون سهام تسلا به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار در اختیار او است. گفتنی است در نظرسنجی توئیتری ایلان ماسک بیش از ۳.۵ میلیون نفر شرکت کردند.

نظرسنجی ایلان ماسک

بسیاری از سهامداران خرد تسلا و طرفداران ایلان ماسک می‌ترسند که پس از اعلام این خبر، ارزش سهام آنها پایین بیاید. نکته جالب این است که کیمبال ماسک، برادر ایلان ماسک، حدود یک روز قبل از این نظرسنجی، بیش از ۸۸ هزار سهام تسلا را در روز جمعه فروخت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها