|
کدخبر: 214255

سیگنال مهم به بازار دلار / ریزش قیمت ها در راه است؟

بازار ارز در روزهای گذشته تحت تاثیر اخبار برجام وارد فاز نزولی شده بود اما روز چهارشنبه با دو شوک مهم مواجهه شد و افزایش قیمت داشت.

قیمت دلار در شروع معاملات نقدی بازار ارز روز چهارشنبه بر خلاف روز سه شنبه بر مدار صعود قرار گرفت و با ۴۰ تومان افزایش، ۲۷ هزارو ۵۹۰ تومان نرخ گذاری شد. در ادامه روند بازار پنجشنبه با انتشار خبر برخورد سپاه با ناو آمریکایی در آب های دریای عمان قیمت دلار بر روی ۲۷ هزار و ۶۳۰ قرار گرفت و در انتهای روز با ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی شب پنجشنبه قیمت دلار بر روی ۲۷ هزار و ۷۸۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت نقدی روز سه شنبه ۲۰ تومان پایین تر بود. دوشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۷ هزار و ۵۲۰ تومان قرار داشت.

بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت نرفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ روند کاهش را دنبال می کند.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم روز چهارشنبه در معاملات نقدی در مقایسه با روز سه شنبه ۶۵ تومان بالا رفت. قیمت درهم در ابتدای بازار روز چهارنشبه برروی ۷ هزار و ۵۳۰ تومان قرار گرفت و در انتهای معاملات ارزی با ۷ هزار و ۵۸۰ تومان به کار خود پایان داد.

قیمت درهم پشت خطی شب پنجشنبه ۷ هزار و۶۰۰ تومان نرخ گذاری شد که نسبت به قیمت درهم در بازار نقدی روز چهارشنبه ۲۰ تومان پایین تر بود. بنابراین از بازار هرات سیگنال نزول به بازار ارز امروز پنج شنبه ۱۳ آبان ماه ارسال شد.

قیمت طلایی درهم در شب گذشته ۷هزار و ۵۵۰ تومان برآورد شد که در مقایسه با قیمت طلایی سه شنبه شب شب ۳۰ تومان پایین تر بود.

زمان قطعی اولین مذاکره هسته‌ای دولت رئیسی اعلام شد

در کانال های تلگرامی باز هم اخبار برجام توجه ها را به خود جلب کرد. زمان قطعی اولین مذاکره هسته‌ای ایران و ۴+۱ بعد از مدت ها کش و قوس در دولت رییسی مشخص شد. معاون وزیر خارجه در صفحه توئیتر خود نوشت: در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در این رابطه اعلام کرد: واشنگتن در دور هفتم مذاکرات وین که از ۲۹ نوامبر از سر گرفته خواهد شد شرکت خواهد کرد و ریاست هیئت آمریکایی را رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران به عهده خواهد داشت. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد چنانچه ایران جدی باشد، رسیدن به توافق سریع امکان‌پذیر است.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    یجور میگین ریزش قیمت ها انگار قیمت ها می خوان نصف بشن!!!؟ بابا جون همه چیز صد در صد افزایش قیمت پیدا میکنه بعد که ۲ درصد ارزان میشه میگین ریزش قیمت هاااااا !!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها