|
کدخبر: 213700

تحولات رویه مالیاتی تا سال آینده

سبحانیان گفت: تحول نظام مالیاتی مستلزم تصویب قانون است که پیش نویس لایحه تدوین شده و امیدواریم برای سال آینده این قانون را مصوب داشته باشیم.

سید محمد هادی سبحانیان معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد در باره شیوه اخذ مالیات گفت: نظام مالیاتی ما ایرادات جدی دارد و باید در برنامه‌های تحولی کل دولت مورد بازبینی قرار بگیرد. ما با یک بی عدالتی مواجه هستیم.

او افزود: انتظار می‌رود افراد مالیات یکسان پرداخت کنند و کسانی که درآمد بیشتری دارند مالیات بیشتری بپردازند، اما تا امروز این رویه رانت جویانه بوده است. بسیاری معافیت‌های مالیاتی کسب کردند و فشار مالیاتی بر عهده بخشی از فعالان اقتصادی افتاده است.

او تصریح کرد: هدف ما استقرار نظام مالیاتی فرد محور است؛ مجموع درآمد آن‌ها از هر محلی که باشد باید مالیات آن را بپردازند. معافیت‌های مالیاتی باعث بی عدالتی و تبعیض شده است.

کشورهای دنیا برای جلوگیری از این بی عدالتی‌ها سراغ مالیات بر مجموع درآمد رفته‌اند. درآمد فرد باید محاسبه شود و حتی اگر در رویه معافیت‌های مالیاتی قرار بگیرد به صورت پلکانی محاسبه می‌شود یا حتی مبنای پرداخت یارانه به فرد می‌شود.

سبحانیان در پایان بیان کرد: این موضوع مستلزم تصویب قانون در مجلس است. پیش نویس لایحه تدوین شده و در حال اعمال اصلاحات لازم آن هستیم تا با همراهی مجلس برای سال آینده این قانون را مصوب داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها