|
کدخبر: 213469

کجا رفت حل ۳ روزه مشکلات بورس؟

یکی از مهم‌‎ترین وعده‌های رئیس جمهور و نامزدهای دیگر در زمینه بورس، راه اندازی صندوق جبران خسارت و حل سه روز مشکل بود و اما چرا این وعده های اجرا نمی شود؟

اقتصاد کجا رفت حل ۳ روزه مشکلات بورس؟

روند اصلاحی بازار سهام درحالی از مرداد سال گذشته آغاز و تداوم یافت که با رسیدن به موعد تغییر دولت و تعیین رییس جمهور و کابینه جدید، یکی از مهم‌‎ترین وعده‌های رئیسی به مردم در زمینه بورس، راه اندازی صندوق جبران خسارت بود تا به مردم اعتماد بدهد.

دراین میان، قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم که اکنون معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید است در مناظره ها گفته بود، ۹۰ درصد بازار دست دولت است و اگر کسی در راس دولت و با مجلس و قوه قضاییه همراه باشد، ۳ روزه مشکل بازار سرمایه پیگیری می‌شود. یک سال است که مجلس و قوه قضاییه به دنبال آن است اما دولت مانع اقدامات می‌شود.

این در حالی است که همچنان روند معاملات فرسایشی و کم رمق ادامه دارد و ضمن ریزش شاخص بورس و ضرر سهامداران، اعتمادها به این بازار هم از دست رفته است. بر همین اساس این سئوال برای افکار عمومی بازار سرمایه پیش آمده که چرا وعده های اعلامی در این اوضاع وخیم بورس اجرا نمی شود و آن قول و قرارها چه شدند ؟

در شرایط موجود رییس سازمان بورس با رضایت از سودآوری شرکت ها، مدعی عدم فروش اوراق دولتی در ۴۰ روز اخیر شده و وعده جلوگیری از قیمت گذاری دستوری و عزم جدی دولت برای حمایت از بازار را داده یا محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، خواستار صبوری سهامداران و مدعی شده  آینده بورس بسیار خوب خواهد بود و وعده داده دولت برای تقویت بازار سرمایه اقدامات متعددی را پیگیری می‌کند.

کاش قاضی زاده هاشمی، رضایی و ... ، برنامه ها را تقدیم رئیس جمهور کنند تا هم در عرض سه روز مشکل بورس حل و باری از دوش مردم برداشته شود و هم صبوری سهامداران  با تقویت بازار سرمایه پایان یابد !

منبع: بورس پرس
  • معتضد ارسالی در

    از وعده های سر خرمن که هرکدوم به شکل جدید می دند .ایجاد امید براتون خوبه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها