|
کدخبر: 212683

این خودروها کمترین افت قیمت را دارند + لیست اسامی

در دورانی زندگی می‌کنیم که خودروی کارکرده می‌تواند قیمتی بالاتر از یک مدل صفرکیلومتر داشته باشد.

به دلیل کمبود جهانی نیمه‌رساناها و برخی فاکتورهای مهم دیگر، تحویل خودروهای صفر به مشتریان با تأخیرهای چند هفته تا چندماهه روبرو شده است. این وضعیت غیرعادی منجر به تغییرات قابل‌توجه در میزان افت قیمت خودروها شده و مطالعات جدید نشان می‌دهند برخی مدل‌ها می‌توانند ارزش خود را پس از ۵ سال بسیار بهتر از سایرین حفظ کنند.

وب‌سایت iSeeCars اقدام به تحلیل بیش از ۸.۲ میلیون فرایند فروش خودروهای مدل سال ۲۰۱۶ کرده تا ببیند کدام خودروها بیشترین و کمترین افت قیمت را پس از ۵ سال داشته‌اند. اولین و جالب‌ترین یافته این مطالعه آن است که به‌طور متوسط یک خودروی ۵ ساله افت قیمت ۴۰.۱ درصدی در سال ۲۰۲۱ داشته درحالی‌که این میزان افت در سال پیش ۴۹.۱ درصد بوده است.

افت قیمت بهترین خودروها از این نظر در ۵ سال اول مالکیت ۱.۶ تا ۴.۴ بار کمتر از میزان متوسط بوده است. گفته شده جیپ رانگلر تنها ۹.۲ درصد از ارزش خود را در سال پنجم از دست می‌دهد که برابر با ۲۷۹۶ دلار از قیمت این خودرو است. رانگلر آنلیمیتد با افت قیمت ۱۰.۵ درصدی در جایگاه دوم قرار داشته و پس از آن نیز خودروهای پورشه ۹۱۱ (افت ۱۲.۸ درصدی)، تویوتا تاکوما (افت ۱۳.۸ درصدی) و تویوتا توندرا (افت ۱۹.۵ درصدی) قرار دارند. در کل خودروهای اسپورت ۵ جایگاه از ۱۰ جایگاه اول لیست را به خود اختصاص داده و فورد موستانگ و شورولت کوروت در رده‌های ششم و هفتم جا خوش کرده‌اند. شورولت کامارو و داج چلنجر نیز هشتم و نهم بوده و افت قیمت آن‌ها پس از ۵ سال به ترتیب ۲۳.۶ و ۲۴.۴ درصد می‌باشد.

خودرو-افت-قیمت۱

اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب در بازار خودروهای کارکرده هستید به نظر می‌رسد الکتریکی‌ها پاسخ خوبی هستند. نیسان لیف بیشترین افت قیمت پس از ۵ سال را داشته و ۶۵.۱ درصد از ارزش خود یا به عبارتی ۲۳۶۶۶ دلار از قیمت اولیه‌اش را از دست می‌دهد. ب‌ام‌و i3 با افت قیمت ۶۳.۱ درصدی یا ۳۲۶۶۳ دلاری قیمت اولیه در رده دوم قرار داشته و رتبه‌های بعدی به ب ام و سری ۷ (افت ۶۱.۵ درصدی)، مزراتی گیبلی (افت ۶۱.۳ درصدی) و ب‌ام‌و X5 (افت ۶۰.۳ درصدی) می‌رسد.

خودرو-افت-قیمت۲

مدیر iSeeCars می‌گوید:

در طول ۱۵ سال گذشته شاهد رسیدن قیمت خودروهای کارکرده به سطح جدیدی بوده‌ایم که دلیل آن کمبود نیمه‌رساناها بوده است. خودروهایی که معمولاً ارزش خود را بهتر حفظ می‌کردند حالا بهتر هم عمل کرده اما خب هنوز هم هستند خودروهایی که همچون همیشه افت قیمت بالایی را تجربه می‌کنند

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها