|
کدخبر: 212415

نکات کلیدی که هنگام خرید ماینر باید بدانید

یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد شروع استخراج بیت کوین را دارند، مقایسه انواع دستگاه ها و انتخاب ماینر و پاسخ به سوالاتی از قبیل "کدام ماینر را بخریم"یا "ماینر خوب از کجا بخریم" است.

با پیشرفت و افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال، صنعت استخراج رمزارزها بسیار گسترده، محبوب و پربازده شده است. اولین و بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا بیت کوین است که داغ‌ترین بازار استخراج را نیز دارد.

چندین سال است که پردازنده‌های معمولی و کارت‌های گرافیک جای خود را به ماینرهای مخصوص (ASIC) داده‌اند و استخراج بیت کوین تنها با استفاده از این دستگاه‌ها به‌صرفه است.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تصمیماتی که افراد پیش از شروع سرمایه‌گذاری خود در استخراج بیت کوین باید بگیرند، انتخاب ماینر مناسب است. برای انتخاب بهترین دستگاه استخراج معیارهایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

قدرت پردازشی (نرخ هش یا هش ریت): نرخ هش ماینر، توان پردازشی آن دستگاه را نشان می‌دهد و هرچه هش ریت دستگاه بالاتر باشد، بیت کوین بیشتری استخراج خواهد کرد.

نرخ هش با واحد هش بر ثانیه (h/s) اندازه‌گیری می‌شود. در حال حاضر، سختی شبکه و در ازای آن قدرت دستگاه‌ها آن‌چنان بالا رفته‌اند که قدرت دستگاه های ماینر با واحد تراهش بر ثانیه (یک میلیون هش بر ثانیه) بیان می‌شوند.

مصرف برق ماینر: دیگر مقوله‌ای که هنگام انتخاب دستگاه ماینر باید به آن توجه کرد، مصرف برق دستگاه است. مصرف برق به واحد وات بیان می‌شود.

قیمت: معیار بسیار مهم دیگر در هنگام انتخاب ماینر، قیمت آن است؛ زیرا قیمت دستگاه به طور مستقیم در صرف اقتصادی تأثیرگذار است.

۳ معیاری که ذکر شد، مؤلفه‌های اصلی ماینرها هستند. با در کنار هم گذاشتن این معیارها می‌توان به معیارهای معنادارتری رسید.

بازده انرژی ماینر: بازده انرژی دستگاه های استخراج از نسبت انرژی مصرف شده به نرخ هش به دست می‌آید. هر وات برابر است یک ژول بر ثانیه و واحد هش ریت نیز هش بر ثانیه است. به دلیل اینکه از واحد تراهش بر ثانیه برای نرخ هش دستگاه های ASIC استفاده می‌شود، واحد بازده انرژی ماینر برابر خواهد بود ژول بر تراهش.

بدیهی است که هرچه عدد به‌دست‌آمده کوچک‌تر باشد، بازده دستگاه بیشتر است.

زمان بازگشت سرمایه: هزینه‌ای که برای خرید دستگاه های استخراج پرداخت می‌کنید اصلی‌ترین بخش سرمایه‌گذاری را تشکیل می‌دهد. درآمد حاصل از استخراج بیت کوین تا مدتی صرف بازگشت سرمایه‌گذاری انجام شده می‌شود و پس از آن است که درآمد را می‌توان سود نامید. هرچه زمان بازگشت سرمایه (Return on investment یا به اختصار ROI) کوتاه‌تر باشد، سودهی سرمایه‌گذاری زودتر آغاز خواهد شد.

درآمد حاصل از استخراج ثابت نیست و به عواملی از جمله قیمت بیت کوین، قیمت دلار، سختی شبکه، هزینه برق و غیره بستگی دارد.

حال که با معیارهای انتخاب ماینر آشنا شدیم، بد نیست نگاهی به چند دستگاه استخراج بیندازیم.

مقایسه دستگاه استخراج بیت کوین

در ادامه قابلیت های چند دستگاه ماینر بیت کوین را مقایسه می کنیم.

Bitmain Antminer S۱۹ pro

قدرت پردازش: ۱۱۰ تراهش بر ثانیه

مصرف برق: ۳۲۵۰ وات

بازده انرژی: ۲۹.۵۴ ژول بر تراهش

+Innosilicon T۳

قدرت پردازش: ۵۲ تراهش بر ثانیه

مصرف برق: ۲۸۰۰ وات

بازده انرژی: ۴۵ ژول بر تراهش

 

 

 

منبع: کلیک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها