|
کدخبر: 210821

ایلان ماسک اولین تریلیونر جهان می‌شود؟

هفته‌های اخیر و با رشد ارزش سهام تسلا، ایلان ماسک توانست با کنار زدن جف بزوس، عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از آن خود کند.

اقتصاد ایلان ماسک اولین تریلیونر جهان می‌شود؟

 ثروت کنونی مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس حدود ۲۴۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود که تقریبا ۵۰میلیارد دلار بیشتر از ثروت جف بزوس است.

ماسک در حالی به جایگاه نخست ثروتمندترین‌‌های جهان راه یافت که ارزش سهام تسلا با رشدی ۳‌درصدی همراه بود، اما تحلیلگران مرکز مورگان‌استنلی معتقدند که شرکت فضایی اسپیس‌ایکس می‌تواند ایلان ماسک را به اولین شخص جهان با ثروت یک تریلیون دلار یا همان هزار میلیارد دلار تبدیل کند.آدام جونوز از تحلیلگران این شرکت در گفت‌‌وگو با گاردن اعلام کرد که اسپیس‌ایکس هرگونه تصور از پیش تعیین‌‌شده و چارچوب زمانی احتمالی درباره موشک‌‌ها، تجهیزات پرتاب و زیرساخت‌های پشتیبانی‌‌کننده را به چالش می‌‌کشد. تقریبا همه بر این عقیده‌‌اند که اگر ایلان ماسک تریلیونر شود، به‌خاطر تسلا نخواهد بود و همگی باور دارند اسپیس‌ایکس به‌زودی به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل خواهد شد. اولین پرتاب سرنشین‌دار اسپیس‌ایکس در ‌ماه گذشته میلادی رقم خورد و چهار سرنشین حدود سه روز را در قالب ماموریت «اینسپیریشن۴» در فاصله ۵۷۵ کیلومتر زمین و بالاتر از تلسکوپ ‌‌هابل و ایستگاه بین‌المللی فضایی حضور داشتند.

چندی پیش ارزش شرکت اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد و این شرکت را به دومین شرکت خصوصی بزرگ جهان بعد از شرکت چینی بایت‌‌دنس تبدیل کرد. ماسک حدود ۴۸‌درصد از سهام اسپیس‌ایکس را در اختیار دارد. در حال‌حاضر و با استناد به لیست بلومبرگ، ایلان ماسک با سرمایه ۲۴۲‌میلیارد دلار به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته می‌شود و بعد از وی، جف بزوس با دارایی ۱۹۷ میلیارد دلار در رده دوم و بیل گیتس نیز با ثروت ۱۳۳ میلیارد دلار در جایگاه چهارم قرار دارد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک هم با ثروت ۱۲۷ دلاری خود در رده پنجم ثروتمندترین مردان جهان ایستاده است.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر