|
کدخبر: 208707

واکنش قیمت دلار به سفر انریکه مورا به تهران

نرخ دلار در بازار تهران حدود ۱۰۰ تومان کاهش داشت و به ۲۷۱۰۰ تومان رسید. سفر مهم مقام ارشد اتحادیه اروپا به تهران موجب عقب‌نشینی خریداران ارز شده است.

اقتصاد واکنش قیمت دلار به سفر انریکه مورا به تهران

در صورتی که اخبار مثبتی از دیدارهای امروز مورا با مقامات کشور منتشر یا فرضا زمان ازسرگیری گفت‌وگوهای برجامی اعلام شود، امکان افت بیشتر نرخ دلار وجود خواهد داشت.

آخرین تلاش‌ها برای احیای برجام

با این حال، از سوی مقامات امریکایی نوعی زنگ هشدار در خصوص مذاکرات وین به صدا آمده است. بلینکن، وزیر خارجه امریکا دیروز پس از دیدار با همتای اسرائیلی خود مدعی شد که زمان برای بازگشت به توافق هسته‌ای رو به اتمام است. او بار دیگر یادآوری کرد «آماده‌ایم به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم». رابرت مالی، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران نیز اخیرا مذاکرات وین را به دلیل غیرمستقیم بودن گفت‌وگوها با ایران «ناامیدکننده» خوانده و مدعی شد که ایران مواردی فراتر از برجام می‌خواهد. او البته مسیر را برای گفت‌وگو در خصوص «برجام‌پلاس» که می‌تواند توافقی متفاوت و فراتر از توافق هسته‌ای سال ۹۴ باشد باز می‌بیند.

در این مقطع حساس، مالی قرار است به زودی به عربستان، امارات و قطر نیز برای رایزنی در خصوص برجام سفر کند. از این رو احتمالا احتیاط مدتی همراه خریداران بازار ارز باشد.

کف محکم ۲۷ هزار تومان

قیمت دلار طی روزهای گذشته در مرز ۲۷ هزار تومان حمایتی جدی داشته است؛ محدوده‌ای که طی یک ماه گذشته حداقل ۵ بار به عنوان کف حمایتی محکمی، سد حرکت نزولی دلار شده است. به عقیده معامله‌گران تکنیکال در صورت عبور از این مرز، نخستین ایستگاه نرخ ارز در حدود ۲۶۸۵۰ تومان خواهد بود؛ با این حال، حمایت جدی تا نزدیکی کف کانال ۲۶ هزار تومان پیش‌‌بینی نمی‌شود.

منبع: بورسان

ارسال نظر