|
کدخبر: 205380

مقصران اصلی ماینرهای بورسی

با انتشار خبر برکنار شدن علی صحرایی مدیرعامل سابق بورس تهران توسط هئیت مدیره این شرکت، پرونده ماینرهای کشف شده بورس تهران، وارد فاز جدیدی شد.

اقتصاد مقصران اصلی ماینرهای بورسی

طبق اطلاعیه منتشر شده روز گذشته شرکت بورس تهران در سایت کدال (سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران)، هئیت مدیره شرکت مذکور بعد از ارائه گزارش کمیته حسابرسی داخلی، در خصوص کیفیت رعایت کنترل‌های داخلی و دستورالعمل حاکمیت شرکتی در شرکت بورس و پیگیری مجدد مصوبات اجرا نشده پیشین و پس از شنیدن گزارش مدیرعامل در مورد موارد مطرح شده، علی صحرایی را از سمت مدیر عاملی برکنار و محمود گودرزی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این شرکت منصوب نموده است.

پیش‌تر علی صحرایی طی مصاحبه‌ای خبر از استعفای خود داده بود. استعفایی که حتی بعد از انتشار خبر آن، هیئت مدیره و روابط عمومی شرکت بورس تهران واکنشی در رد یا تکذیب این خبر نشان ندادند و تنها به انتشار خبر انتصاب سرپرست جدید در سایت این شرکت به نشانی tse.ir اکتفا نمودند. م

اما روز گذشته بعد از انتشار صورتجلسه هئیت مدیره شرکت بورس تهران، پیگیر علت عدم تطابق صورتجلسه با اظهار نظری که علی صحرایی مدیرعامل برکنار شده بورس تهران در روز چهارشنبه ۷ مهر ماه با مضمون استعفا از سمت خود انجام داده بود، شد. علی صحرایی در واکنش به این مغایرت اظهار کرد: "این موضوع را باید از هیئت مدیره پیگیری کنید" و پاسخ بیشتری ارائه نکرد.

با تمام موارد مطرح شده، این نوع رفتار و اظهارات اعضای هئیت مدیره و مدیرعامل سابق بورس تهران، حکایت از این موضوع دارد که از ابتدا نیز استعفایی در جریان نبوده و طبق صورت جلسه هیئت مدیره علی صحرایی از سمت مدیر عاملی بورس تهران برکنار شده است.

لازم به ذکر است علی صحرایی سه روز قبل در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها با اشاره به استعفای خود گفته بود: استفاده از ماینرهای کشف شده در زیر زمین بورس تهران به صورت محدود و با تائید هیئت مدیره بوده است.

برای پیگیری بیشتر این موضوع با چند تن از اعضای هئیت مدیره شرکت بورس تهران تماس گرفتیم که پس از بارها تلاش هیچ کدام از این مسئولین پاسخگو نبودند.

با این اوصاف و با ورود نهادهای نظارتی برای بررسی بیشتر این موضوع، باید منتظر کشف و انتشار ابعاد جدیدی از این قضیه باشیم. چرا که در صورت اطلاع داشتن اعضای هئیت مدیره بورس تهران از قضیه ماینرها، آن‌ها نیز باید به سهامداران این شرکت، نهادهای نظارتی و افکار عمومی پاسخگو باشند. در جدول زیر اسامی اعضای فعلی هئیت مدیره شرکت بورس تهران را مشاهده می‌کنید.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر