|
کدخبر: 204503

ارز چند نرخی آفتی در اقتصاد کشور

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: ممکن است به طور موقت بتوان با یک قیمت دستوری، نرخ کالایی را تثبیت کرد اما تاثیر آن محدود است و در درازمدت به تولید صدمه وارد می‌کند.

«مسعود خوانساری» در نشست مشترک اتاق بازرگانی تهران، نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و مسوولان وزارت جهاد کشاورزی، افزود: با نرخ تورم بیش از ۴۰ درصدی و حداقل دو سال رشد منفی سرمایه گذاری کشور نسبت به استهلاک، شاهد خروج بالای سرمایه از کشور هستیم که همه اینها باعث افزایش قیمت ها و عدم ثبات در اقتصاد و بازار می شود.

مسعود-خوانساری-اتاق-بازرگانی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهارداشت: همه وزرا به خصوص وزیر جهاد کشاورزی با این  مشکل رو برو هستند  و یکی از معضلات بخش  کشاورزی است که امیدواریم با درایت وزیر  وکمک بخش خصوصی این مشکل تا اندازه زیادی حل شود.

وی تصریح کرد: آنچه که امروز به یکی از معضلات همه بخش ها به ویژه بخش کشاورزی تبدیل شده، بحث تورم، عدم سرمایه گذاری و سیاست قیمت گذاری دستوری است که امیدواریم در این دولت اصلاح شود.

وی اضافه کرد: تصور براین است که مشکل تورم و جلوگیری از افزایش قیمت ها با قیمت گذاری دستوری حل می شود، اما متاسفانه این خطای بزرگی است که در حق اقتصاد صورت می گیرد و تولید را دچار مشکل می کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: ارز چند نرخی به ویژه ۴۲۰۰ تومانی آفتی بر اقتصاد کشور است، بخصوص در کشاورزی که چرخه اکثر تولیدات را دچار مشکل کرده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم حدف ارز چند نرخی از اقتصاد کشور توسط وزیر جهاد کشاورزی پیگیری شود.

خوانساری افزود: تشکل های مقتدر و کاردانی در بخش کشاورزی وجود دارد که ارتباط مستقیمی با تولید دارند و می توانند مشورت کنندگان خوبی برای وزارت جهاد کشاورزی باشند.

وی ادامه داد: اکنون اتاق تهران دارای ۲۵ هزار عضو فراگیر در همه بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و تجاری است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها