|
کدخبر: 203720

خبری جدید در مورد افزایش حقوق بازنشستگان

حداقل مستمری افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای افرادی که بالای ۳۵ سال سابقه دارند، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

حقوق بازنشستگان به زودی پرداخت خواهد شد. حقوق بازنشستگان ممکن است در ماه های آینده تغییر کند. حقوق بازنشستگان از طریق خزانه کشوری تامین می‌شود.اکنون حداقل حقوق بازنشستگان ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.مشکلات مربوط به حقوق بازنشستگان به زودی برطرف خواهد شد.

با اخبار متعدد از میزان حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنها شاید هنوز هم برخی بازنشستگان ندانند در نهایت حداقل حقوق آنها چقدر شده است. آیا ممکن است در ماه‌های آینده مجددا حقوق آنها تغییر کند یا اکنون دیگر حداقل حقوق آنها مشخص و نهایی شده است؟

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران در این مورد ارقامی اعلام کرده که نشان می‌دهد هر بازنشسته تامین اجتماعی حداقل حقوقی که می‌توان بگیرد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

علی دهقان‌کیا گفت: در سال ۱۴۰۰ با افزایش دستمزد و اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و افرادی که بالای ۳۵ سال سابقه دارند، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌توانند دریافت کنند.

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران با بیان اینکه برای بازنشستگان سایر سطوح نیز شرایطی نیز تعریف شده است، تصریح کرد: افرادی که با هفت برابر دستمزد بازنشسته شده بودند و در سال ۱۴۰۰ حقوق‌شان به سه برابر دستمزد رسیده بود و چهار برابر حداقل دستمزد، حقوق‌شان کاهش یافته بود به همین منظور ۵۰ تا ۷۵ درصد کسری حقوق آن‌ها را تامین کردیم.

همسان سازی حقوق بازنستگان

او در توضیح جزئیاتی از همسان‌سازی حقوق خاطرنشان کرد: ممکن است موقع افزایش دستمزد، اعلام کنند افزایش دستمزد سال ۱۴۰۱ منهای متناسب‌سازی باشد و ما این را نمی‌پذیریم. متناسب‌سازی جزو حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قرار گرفته و افزایش دستمزد بر مبنای متناسب‌سازی و حقوق است. ما افزایش دستمزد را بر این مبنا قبول داریم.

بنا بر این گزارش، سالانه تنها یک بار آن هم در اسفند هر سال، میزان حداقل حقوق کارگران در جلسه شورای عالی کار تعیین می‌شود که به نظر می‌رسد همان رقم برای تعیین حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مبنا قرار می‌گیرد.

منبع: رکنا

ارسال نظر