|
کدخبر: 202975

خط و نشان امریکا برای صرافی‌های ارز دیجیتال

طبق اعلام خزانه داری آمریکا، مقابله با ناقضان قوانین ارایه خدمات مالی به هر شکلی ادامه خواهد داشت و شبکه های مجرمانه هدف قرار خواهند گرفت.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد صرافی سویکس را به اتهام دست داشتن در پولشویی و تامین مالی تبهکاران تحریم می کند. این برای نخستین بار است که آمریکا دست به چنین اقدامی علیه صرافی های ارزهای دیجیتالی می زند. طبق اعلام خزانه داری آمریکا، مقابله با ناقضان قوانین ارایه خدمات مالی به هر شکلی ادامه خواهد داشت و شبکه های مجرمانه هدف قرار خواهند گرفت.

این بیانیه در ادامه به صرافی های ارزهای دیجیتالی هشدار داده است که در صورت وقوع هر جرمی نظیر پولشویی، تامین مالی تروریسم و نقض تحریم‌ها باید آماده مجازات باشند چرا که این مساله در حال تبدیل شدن به یک مشکل مستقیم برای اقتصاد آمریکا است. این وزارت خانه آمریکایی با بیان اینکه حجم و تعداد جرایم با استفاده از ارزهای دیجیتالی رو به گسترش است، حجم پولی که هکرها از طریق حملات باج افزاری و دریافت ارز دیجیتالی انجام داده اند را ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که این رقم نسبت به سال قبل بیش از چهار برابر افزایش داشته است.

حملات باج افزاری و طلب دریافت ارز دیجیتالی برای رفع حمله، تنها بخش کوچکی از جرایم سایبری را تشکیل می دهد اما خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که با تبدیل پتانسیل ارزهای دیجیتالی به یک سلاح جدید مقابله خواهد کرد.

بخش های گسترده ای از کسب و کارها و نهادهای مهم از جمله خدمات مالی، درمانی، انرژی و بیمارستانی در معرض تهدید حملات سایبری قرار دارند که طی آن ها بخش های حیاتی نرم افزاری از کار می افتد. در بیشتر موارد، هکرها از قربانی می خواهند تا با پرداخت بیتکوین امکان دسترسی مجدد به سایت خود را به دست آورد.

پیشتر رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز از صرافی های دیجیتالی خواسته بود خود را به شکل قانونی ثبت و اطلاعات مربوط به تراکنش مشتریانشان را در اختیار نهادهای ناظر قرار دهند.

یک صرافی رمزارز هدف تحریم آمریکا قرار گرفت

صرافی SUEX ظاهرا به پولشویی پولهای به دست آمده از دستکم هشت نوع باج افزار کمک کرده و طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، بیش از ۴۰ درصد از مبادلات این صرافی مربوط به عوامل خلافکار بوده است.

این اقدام وزارت خزانه داری دسترسی SUEX به دارایی و سود آن که در قلمرو قضایی ایالات متحده قرار دارد را بلوکه می‌کند. بلوکه شدن اموال همچنین شامل نهادهایی می‌شود که این صرافی رمزارز در آنها یک سهام عمده دارد و انجام برخی مبادلات با آنها را برای بانکها و اشخاص ممنوع می‌کند.

وزارت خزانه داری تاکید کرد بر این باور است که عمده فعالیت رمزارز مجاز است و بعضی از صرافی ها قربانی عاملان باج افزاری می‌شوند. با این حال SUEX برای منافع غیرقانونی خود به این حملات کمک کرده است. به عبارت دیگر این سازمان از آنچه اتفاق افتاده، کاملا مطلع است.

بر اساس گزارش انگجت، روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا به یک استراتژی تحریم‌ها پس از دستور امنیت سایبری جو بایدن در واکنش به حملات باج افزاری برجسته اشاره کرده بود. دولت آمریکا به جای مختل کردن کل فضای رمزارز، صرافیها و تریدرهای رمزارز را که به تسهیل پرداخت باج کمک می‌کنند هدف می گیرد تا مانع انجام چنین پرداختهایی شود.

طبق گزارش ژورنال، یکی از تدابیری که وزارت خزانه داری آمریکا قصد دارد اجرا کند، جریمه و مجازاتهای دیگر برای شرکتهایی است که با هکرها همکاری می کنند. همچنین وزارت خزانه داری قصد دارد مقررات ضد پولشویی و فاینانس تروریسم را اجرایی کند تا استفاده از رمزارزها به عنوان یک روش پرداخت برای باج و سایر فعالیتهای غیرقانونی را محدود کند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها