|
کدخبر: 201957

دیگر تمایلی به خرید ور فروش دلار نیست

الگوی بازار ارز روز شنبه نشان داد قیمت دلار توان صعود ندارد اما معامله گران در بازار ارز نیز تمایلی به داد و ستد در کانال ۲۶ را ندارند.

اقتصاد دیگر تمایلی به خرید ور فروش دلار نیست

دیروز قیمت دلار رفت و برگشت های زیادی را در دامنه محدودی تجربه کرد. روند قیمت دلار در روز شنبه نشان داد که بازار توان زیادی برای ماندن بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان ندارد و از سوی دیگر،‌ نتوانست زیر محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی تثبیت شود.

بر اساس صحبت های فعالان، معامله گران در مورد سرنوشت مذاکرات هسته ای و آینده تحریم ها، دچار تردید و بلاتکلیفی هستند. در این شرایط، بازیگران ارزی دو تاکتیک را در پیش گرفته اند. دسته ای از بازیگران ترجیح می دهند که در شرایط کنونی، خرید و فروش خاصی را انجام ندهند. آن ها تماشاچی وقایع بازار هستند و تمایلی ندارند تا دلار از حمایت ها و مقاومت های بزرگ خارج نشده است، وارد معاملات شوند. حمایت بزرگ برای دلار در شرایط کنونی محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومانی است و مقاومت بزرگ بازار نیز محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی است.

در مقابل کسانی که تمایل چندانی برای حضور در بازار ندارند، معامله گرانی هستند که با سرعت زیاد اقدام به خرید و فروش می کنند. این دسته از معامله گران سعی دارند از نوسانات کوچک رفت و برگشتی ایجاد شده در بازار کسب سود کنند. آن ها بیشتر هم راستا با حرکت کلی بازار، خرید و فروش خود را هماهنگ می کنند. همین خرید و فروش های دسته جمعی و سریع باعث می شود که رفتار قیمتی دلار پایداری زیادی نداشته باشد.

برای این دسته از معامله گران، رفتار حواله درهم نیز اهمیت زیادی دارد. در بازار حواله درهم خط ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی مورد توجه بازیگران است. اگر درهم به بالای خط یاد شده برود، تمایل برای خرید زیاد می شود و برگشت به زیر ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، فشار فروش را افزایش می دهد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها