|
کدخبر: 201626 رویا رئیسی

عضو هیئت‌ مدیره انجمن فناوران زنجیره بلوک در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

واکنش دولت به پایان ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال

عضو هیئت‌مدیره انجمن فناوران زنجیره بلوک گفت: بنا بر آخرین صحبت‌ها و مذاکرات انجام شده با دولت قول‌های مساعدی در خصوص پایان ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال داده شده است. در صورتی که مشکل برق وجود نداشته باشد، صنعت استخراج مجدداً شروع به کار خواهد کرد.

اقتصاد واکنش دولت به پایان ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال

سید امید علوی عضو هیئت‌مدیره انجمن فناوران زنجیره بلوک در واکنش به گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و اظهارات نمانیده‌های مجلس شورای اسلامی به خبرنگار گسترش نیوز گفت: گزارش قرائت شده پیرامون رمزارزها، رویکرد مناسب به بحث استخراج ارزهای دیجیتال دارد اما در مورد بحث تبادلات رمز دارایی‌ها سطحی نگاه شده است. در نتیجه به نیاز به اصلاحاتی در چهار بند استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد. انجمن فناوران بلاک ایران آماده ارائه طرح پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی است، این طرح با همکاری انجمن فین تک آماده شده است و به زودی به کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال خواهد شد.

علوی

نماینده‌های مجلس دیتای کافی ندارند

علوی اظهار کرد: متأسفانه نمایندهای مجلس شورای اسلامی نظراتی را بیان می‌کنند که از خروجی برخی از رسانه‌های ناآگاه نشاءت گرفته شده است. نماینده‌ها اطلاعات و دیتاهای کافی ندارند، همچنین اطلاعات اشتباه به سمع و نظر نماینده‌ها رسیده است. شبکه بلاک چین شبکه شفافی است که به راحتی می‌توان نظارت بر موضوعات شبکه داشت. چین بالاترین درصد استخراج را در دنیا دارد و بعد از آن کشورهایی مثل امریکا، روسیه کانادا، ایسلند، قزاقستان و گرجستان قرار دارند. موسسه تحقیقاتی به نام کمبریج در خصوص بحث ماینیگ وجود دارد که با دقت بالا بررسی‌های لازم را انجام داده است. اطلاعات مورد نیاز به راحتی از این موسسه قابل استخراج است.

امریکا از فرصت ارزهای دیجیتال استفاده خواهد کرد

وی افزود: از سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ دیتاهای مصارف و پراکندگی ماینرها را مشخص کرده است. از سال ۲۰۱۹ پراکندگی بیت کوین به راحتی قابل مشاهده است. به راحتی می‌توان رصد کرد که در کدام کشورها و حتی کدام استان‌ها پراکندگی ماینینگ وجود دارد. امریکا که از نظر اقتصادی و تکنولوژی در سطح بالایی قرار دارد، در ابتدا با بحث استخراج ارزهای دیجیتال کمی مخالف بود و قوانین سخت گیرانه ای را مشخص کرده بود اما به سرعت قوانین خود را اصلاح کرد و از رتبه هفتم یا هشتم به رتبه ۳ یا ۴ جدول رسید. امریکا بر روی این قضیه سرمایه‌گذاری می‌کند و از این فرصت به خوبی استفاده خواهد کرد تا درصد قابل توجهی از قدرت استخراج ارزهای دیجیتال را در دست بگیرد. این قدرت در بحث تبادلات رمز ارزها و در بحث مسائل اقتصادی در آینده به اقتصاد امریکا کمک خواهد کرد.

واکنش فعالان حوزه رمز ارز به اخذ مالیات

این عضو هیئت‌مدیره انجمن فناوران زنجیره بلوک خاطرنشان کرد: به واسطه تفکری که فعالین این حوزه دارند، به شدت به شفافیت علاقه‌مند هستند. افرادی که در کسب‌وکارهای مرتبط با بلاک چین فعال هستند، به شفافیت علاقه‌مند هستند و مجبورند شفاف باشند. به این واسطه تک تک تراکنش‌ها و گردش مالی آن‌ها بر روی شبکه بلاک چین مشخص، واضح، قابل رصد و زهگیری است. در نتیجه ماینرها و سکوهای تبادل از پرداخت مالیات استقبال می‌کنند. بزرگ‌ترین معضل ما در دولت گذشته، سوء مدیریت‌ها، ترک فعل‌ها و کج‌اندیشی‌ها نسبت به صنعت رمز دارایی‌ها بود. درنتیجه قوانین مقبولی برای بحث مالیات نیز در نظر گرفته نشده است. پیشنهاد می‌کنیم، خیلی سریع‌تر وزارت اقتصاد و امور دارایی به این موضوع نگاه جدی و تسریعی داشته باشند تا کشور از درآمدهای مالیاتی این حوزه بی‌نصیب نماند.

نظر دولت در خصوص پایان ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال

علوی در پایان گفت: بنا بر آخرین صحبت‌ها و مذاکرات انجام شده با دولت قول‌های مساعدی در خصوص پایان ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال داده شده است. در صورتی که مشکل برق وجود نداشته باشد، صنعت استخراج مجدداً شروع به کار خواهد کرد. هیچ کدام از ایرانی‌ها راضی نیستند که صنعت و فعالیت اقتصادی مانع استفاده از برق برای عموم جامعه باشد. امیدواریم که وزارت نیرو با ترکیب جدید برای بحث بحران برق کشور چاره‌اندیشی کند تا صنعت استخراج نیز به صورت قانونی و نظام‌مند کار خود را ادامه دهد.

ارسال نظر