|
کدخبر: 201287

بازنشستگی برای کارگران معنایی ندارد!

یک فعال کارگری گفت: نیاز به تامین هزینه های زندگی باعث می‌شود که افراد بعد از بازنشستگی هم به کار فکر کنند، چون حقوق بازنشستگی کفاف هزینه های معیشت و نیازهای روزمره را نمی دهد؛ در واقع بازنشستگی برای آنها معنی ندارد و شروع فعالیت دوباره است.

یک فعال کارگری با بیان اینکه بخش اعظمی از هزینه های روزمره کارگران و بازنشستگان به هزینه های درمان اختصاص دارد بر لزوم حمایت بیمه ها بعد از بازنشستگی افراد تاکید کرده و می گوید: اگر کارگری بعد از ۳۰ سال بازنشسته شود با حقوق بازنشستگی نمی تواند امرار معاش کند و هزینه های درمانی خود را بپردازد.

علی اکبر سیارمه با تاکید بر حمایت از کارگران و مستمری بگیران پس از بازنشستگی اظهار کرد: در یک کشور صنعتی پیشرفته اگر کسی مستمری بگیر یا بازنشسته شد بیمه ها از او حمایت می کنند و خودش بخشی از درآمدش را برای این منظور اختصاص می دهد. افراد اوقات بازنشستگی را در قالب گروه‌های گردشگری می گذرانند و دولتها برای بازنشستگی افراد برنامه دارند.

وی ادامه داد: در کشور ما کارگری که بعد از ۳۰ سال بازنشسته می شود زندگی اش با حقوق بازنشستگی تامین نمی شود و در نتیجه  درجست‌وجوی شغل بعد از بازنشستگی است.

این فعال حوزه کار با بیان اینکه درآمد کارگران ومستمری بگیران با تورم موجود پاسخگوی هزینه ها نیست، ادامه داد: متاسفانه امروز و با توجه به شرایط موجود، بخش اعظمی از هزینه های کارگران و بازنشستگان صرف هزینه های درمان می شود و این هزینه ها به قدری بالاست که از عهده آن بر نمی آیند.

سیارمه تاکید کرد: نیاز به تامین هزینه های زندگی باعث می‌شود که افراد بعد از بازنشستگی هم به کار فکر کنند، چون حقوق بازنشستگی کفاف هزینه های معیشت و نیازهای روزمره را نمی دهد؛ در واقع بازنشستگی برای آنها معنی ندارد و شروع فعالیت دوباره است.

وی در ادامه به تاکید وزیرکار مبنی بر مهار تورم اشاره کرد و گفت:صحبت های وزیر کار در خصوص کنترل تورم کاملاً منطقی است. واقعیت این است که در طول سالها مدام تقلا می کنیم که دستمزدها و حقوق ها را بالا ببریم اما تا کارگران و حقوق بگیران این افزایش دستمزد را لمس کنند می بینیم که در بازار همه چیز بالا رفته است.

این فعال حوزه کار درباره مهار نشدن تورم در کشورمان، گفت: معضل تورم در تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه وجود دارد و بنا به شرایط سیاسی و اقتصادی، هر دولت و کشوری با این تورم مواجه می‌شود. یکی از عواملی که در توسعه یافتگی کشورها تاثیر دارد بحث تورم است و در واقع کشورهایی که تورم را مهار کرده اند به توسعه دست پیدا کرده اند.

سیارمه در پایان با بیان اینکه افزایش هرگونه نرخ اقلام مصرفی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اعم از  مسکن، کرایه خانه، خوراک و پوشاک و بهداشت و درمان حتی مسافرت در زندگی آنها تاثیرگذار است، گفت: وقتی که قدرت خرید بالا می رود افزایش نرخ اقلام و کالاها فشار بر خانوار وارد نمی کند ولی وقتی که تناسبی بین افزایش درآمد و هزینه وجود نداشته باشد، تورم فشار مضاعفی را به مردم وارد می کند.

 

منبع: ايسنا
  • بازنشسته بدبخت تامین اجتماعی ارسالی در

    تو اروپا مردم بعداز بازنشستگی جهانگردی م یکنند ما ایرانیها بعد از باز نشستگی باید بفکر شغل دوم وصوم فکر کنیم اونوقت یکی پ یدا میشه میگه
    مردم ایران پولدار هس تند، رسانه ها جوسازی می کنند

ارسال نظر