|
کدخبر: 160068

خبر مهم درباره افزایش حداقل دستمزد

حمیدرضا سیفیف نماینده ارفرمایاین در شورای عالی کار پیشنهاد کارفرمایان در خصوص میزان افزایش حداقل دستمزد در سال آینده را اعلام کرد.

اقتصاد خبر مهم درباره افزایش حداقل دستمزد

حمیدرضا سیفی در گفتگویی با صدا و سیما اعلام کرد: اولین سالی است که بخش مهمی از افزایش حقوق در پایه حقوق اعمال می‌شود که این به نفع بازنشستگان خواهد بود.

 وی گفت: هر چند می‌دانیم کارفرمایان در این شرایط اقتصادی با مشکلات متعددی روبرو هستند اما نسبت به شرایط کشور حساس هستیم و سعی کردیم که تصمیمی را برای بهبود شرایط کارگران اتخاذ کنیم.

وی پیش بینی کرد: در بنگاه‌های کوچک فشار زیادی به کارفرمایان وارد شود و توضیح داد: ما این فشار مضاعف را پذیرفتیم تا انشاالله آرامشی برای مردم ایجاد شود. وی با اشاره به اینکه پیشنهاد کارفرمایان افزایش ۳۷ درصدی حقوق است، گفت: به این ترتیب حداقل دستمزد تقریبا به حدود چهار میلیون تومان خواهد رسید.

سیفی گفت: امسال کارفرمایان بحث زیادی بر سر حداقل دستمزد نکردند و از ابتدا تمرکز ما روی تورم بود و بابت همین موضوع با افزایش این میزان موافقت خود را اعلام کردیم.

 به گفته وی ما به دنبال این بودیم که قدرت خرید کارگران را با توجه به تورم حفظ کنیم و با توجه به تعامل خوبی که بین کارگران و کارفرمایان و دولت وجود دارد سعی کردیم روی پایه های علمی بحث کنیم و با درک شرایط جامعه با همفکری ، زمینه افزایش بهره‌وری را ایجاد کنیم.

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر