|
کدخبر: 200730 شهریار خادمی

در گفتگوی گسترش نیوز با سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت مطرح شد:

اعطای تسهیلات ارزان قیمت با کارت اعتباری سهام عدالت

حیدری اظهار کرد: ما در شبکه مردمی سهام عدالت پیگیر ارائه تسهیلات ارزان در غالب کارت اعتباری سهام عدالت هستیم.

اقتصاد اعطای تسهیلات ارزان قیمت با کارت اعتباری سهام عدالت

آذرماه سال ۱۳۹۹ و در قالب اخباری رسمی اعلام شد که شرکت سپرده گذاری مرکزی برای ارائه سرویس‌های لازم به بانک‌ها برای اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت اعلام آمادگی کرده است و بانک‌ها می‌توانند بر مبنای ارزش روز دارایی افراد برای اعطای اعتبار اقدام کنند.

بر این اساس، برخی از بانک‌ها طرح را در قالب اعطای کارت اعتباری دیده‌اند و برخی از بانک‌ها در صدد این هستند که یکی از حساب‌های مشتری را شارژ کنند و سهامدار بتواند از تسهیلات مربوطه در بانک‌ها برخوردار شوند. در واقع هر بانکی متناسب با سطح پوشش ریسک درصدی از دارایی خود را در قالب اعتبار ارائه می‌دهد.

بر اساس این تصمیم کارت اعتباری سهام عدالت بر مبنای ارتباط بین بازار پول و بازار سرمایه‌ طراحی شده و فرد یا وثیقه‌گذار می تواند از طریق درگاه الکترونیک بانک‌ها درخواست خود را ارسال ‌کند و پس از آن سرویس‌ها و تبادلات اطلاعاتی بین شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی و بانک‌ها برقرار می‌شود.

کارت اعتباری سهام عدالت با ایجاد جذابیت های ملموس

در همین راستا ما در گسترش نیوز با اکبر حیدری سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت به گفتگو پرداختیم. برای خواندن مشروح این گزارش با ما همراه باشید:

اکیر-حیدری

اکبر حیدری درباره اعطای تسهیلات با کارت اعتباری سهام عدالت اظهار کرد: طرحی که اکنون مطرح شده است یک طرح تبلیغاتی است و تاثیر واقعی و جاذبه های ممکن را ندارد. بهترین حالت این است که با تجمیع منابع سهام عدالت به سمتی حرکت کنیم که تسهیلات ارزان قمیت در غالب کارت اعتباری به مردم داده شود. این موضوع را در شبکه مردمی سهام عدالت پیگیری کردیم و شرکت های سرمایه گذاری مذاکراتی با چندین بانک داشته اند و حتما طرح کارت اعتباری با ایجاد جذابیت های ملموس در دستور کار قرار گرفته است و حتما این موضوع به سرانجام خواهد رسید.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در گفتگو با گسترش نیوز درباره نقش مجامع استانی در قیمت گذاری سهام عدالت اظهار کرد: اگر مجامع سرمایه گذاری استانی به درستی و با رعایت قانون حاکم بر قانون تجارت برگزار شود. موجب شفافیت در عملکرد شرکت ها می شود و سبب ایجاد اعتماد و افزایش اعتبار شرکت و به طبع آن افزایش ارزش آن شرکت می شود.

زمان آزادسازی ۴۰ درصد باقی مانده سهام عدالت

وی در مورد زمان آزادسازی ۴۰ درصد باقی مانده سهام عدالت اظهار کرد: اول باید تصویبات قانونی در مورد تثبیت جایگاه تعاون های سهام عدالت شهرستانی در ساختار و تاثر بر اهمیت آن در برگزاری مجامع استانی تصویب شود. البته دستورات قانونی این موضوع در دست انجام است. وقتی مجامع سرمایه گذاری استانی به سرانجام رسید و وضعیت شرکت های سرمایه گذاری استانی به فرجام رسید، طبعا تاکید ما در مجموعه سهام عدالت این است که مردم بر مبنای افزایش نظام مند دارایی شان در سبد سهام عدالت تشویق به عدم فروش سهام شان شوند.

حیدری اظهار کرد: اگر ما بتوانیم بر مبنای دستور مقام معظم رهبری برای تشویق مردم جهت ماندگاری در سهام عدالت با استفاده از ابزارهای تشویقی اقدام کنیم. توانسته ایم مسیر را درست طی کنیم. اکنون عدم آزادسازی و عدم معاملاتی کردن بخشی از سهام عدالت به این دلیل است که با توجه به ابهامات موجود از سفارش فروش با حجم بالا جلوگیری شود.

اما و اگرهای فروش سهام عدالت

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در پایان اظهار کرد: اگر اقدامات مجموعه های درگیر در سهام عدالت به سمت ماندگاری مردم در بازار منجر شود دیگر فروشنده ای وجود نخواهد داشت. در آن زمان می توانیم فروش صد در صدی سهام را مطرح کنیم. اما در شرایط فعلی حتی فروش پنج درصد و کمتر هم سبب ریزش بازار و ایجاد خلال در ماهیت بازار می شود و هیچ کارشناسی بر موضوع آزادسازی با توجه به شرایط فعلی تاکید ندارد. امید است که دولت هم کمک کند تا شرایط ماندگاری مردم در سهام فراهم شود و فعالیت سیستماتیک و شبکه ای تعاونی سهام عدالت نیز سبب افزایش سرمایه مردم در جای جای کشور شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها