|
کدخبر: 200450

ارزهای دیجیتال راه حلی برای کنترل تورم

طبق نظرات اکثر کارشناسان، یکی از راه‌های کنترل تورم، سرمایه گذاری مردم در ارزهای دیجیتال است.

اقتصاد ارزهای دیجیتال راه حلی برای کنترل تورم

استفاده از ارز‌های دیجیتال در سرتاسر جهان رو به افزایش است، اما آفریقا منطقه‌ای است که در آن کمتر کسی به سمت ارزهای دیجیتال می‌رود. با وجود اینکه کشور‌هایی مانند نیجریه علیه استفاده از رمز ارزها، تظاهرات کردند، زیمبابوه بار دیگر از این فناوری حمایت کرده است.

 Mthuli Ncube وزیر دارایی زیمبابوه گفت: "من اخیرا از مرکز DMCC CRYPTO در دبی دیدن کردم، که یک مرکز برای ارز‌های دیجیتال است. این سفر من را با راه حل هایی رو به رو کرد که می تواند، هزینه‌های حواله‌های دیاسپورا را کاهش دهد. "

طبق گزارش بانک جهانی، دیاسپورای زیمبابوه تا ۹۰ میلیون دلار هزینه حواله دارد.

این اولین بار نیست که وزیر دارایی این کشور از رمز ارزهای دیجیتال پشتیبانی کرده است. چند وقت پیش، Ncube از شهروندان خواست تا مردم در ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین سرمایه گذاری کنند.

یکی از مقامات در تایید حرف وزیر دارایی این کشور گفت: با توجه به اینکه زیمبابوه بیشترین تورم را داشته، کشور باید برای ارتقای مشاغل رمز ارزهای دیجیتال تلاش کند و مردم را به سرمایه گذاری در این راستا دعوت کند.

براساس گزارش موسسه CATO، نرخ بالای تورم همچنان در زیمبابوه ادامه دارد و رمزنگاری‌ها به عنوان دارایی‌های مناسب برای ذخیره ارزش در منطقه به شمار می‌روند.

کلام آخر، طبق نظرات اکثر کارشناسان این کشور، یکی از راه‌های کنترل تورم در زیمبابوه، سرمایه گذاری مردم در ارزهای دیجیتال است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها