|
کدخبر: 199207

سه خبر مهم که روی قیمت دلار اثر می‌گذارد

گفتگوهای مقامات آمریکا و روسیه درباره برجام، سفر احتمالی نخست وزیر عراق به ایران و تماس تلفنی وزیران خارجه ایران و کره جنوبی، سه اتفاق مهم سیاسی برای بازار ارز هفته جدید است.

اقتصاد سه خبر مهم که روی قیمت دلار اثر می‌گذارد

در پایان هفته اخیر، قیمت دلار از مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان هم عبور کرد اما چه اتفاقات سیاسی ممکن است در آینده قیمت دلار تاثیرگذار باشند؟

گفتگوهای مقامات آمریکا و روسیه درباره برجام، سفر احتمالی نخست وزیر عراق به ایران و تماس تلفنی وزیران خارجه ایران و کره جنوبی، سه اتفاق مهم سیاسی برای بازار ارز هفته جدید است.

وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که معاون وزیر خارجه روسیه و رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص جنبه‌های بازگشت به اجرای کامل به توافق جامع اقدام مشترک به گفتگو پرداختند. در این بیانیه آمده است که طرفین بر عزم خود نسبت به تداوم همکاری در روند وین که طرفین برجام به همراه نمایندگان آمریکا در آن حضور دارند، تاکید کردند. در این گفتگو همچنین به اهمیت عزم تهران برای بازگشت فوری به پای میز مذاکره و لزوم کار بیشتر با توجه به نتیجه دور پیشین مذاکرات اشاره شده است.

علاوه بر این، منابع خبری به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه عراق گزارش داده‌اند که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق روز یکشنبه جاری در صدر هیاتی بلندپایه وارد تهران خواهد شد.

در کنار این دو خبر مهم سیاسی، تماس تلفنی وزیران خارجه ایران و کره جنوبی نیز مهم به نظر می‌رسد.

وزیر امور خارجه کره جنوبی در پیامی خطاب به وزیر جدید خارجه ایران، آغاز به کار او را تبریک گفت و وزیر امور خارجه ایران هم ابراز امیدواری کرد که در دوره تصدی خود همکاری‌های دو کشور که پس از برقراری روابط دیپلماتیک در سال ۱۹۶۲ تاکنون ادامه داشته، تحکیم یابد.

با این روند اخبار سیاسی به نظر می‌رسد روز شنبه بازار ارز بازاری آرام‌تر را در پیش داشته باشد و چه بسا روند صعودی قیمت آن نیز کمی تغییر کند. آیا قیمت دلار طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها