|
کدخبر: 198756

افزایش حقوق کارگران جدی شد؟

جمعه در ماده ۶۲ قانون کار جزو روز تعطیل هفتگی کارگران تعیین شده است و اگر ماهیت کار طوری باشد که جمعه کارگران کار کنند باید فوق العاده جمعه کاری برای ساعات کار جمعه به میزان ۴۰% پرداخت گردد.

اقتصاد

از آنجا که جمعه همه جا تعطیل است و خانواده ها می توانند در کنار هم از این تعطیل استفاده نمایند لذا تعطیلی این روز مزایای بیشتری نسبت به تعطیلی کارگر در روزهای غیر جمعه دارد بنابراین فوق العاده جمعه کاری ۴۰% در نظر گرفته شده که به تعطیلات سایر روزها این فوق العاده تعلق نمی گیرد.

تفاوت جمعه کاری و تعطیل کاری: فوق العاده۴۰% جمعه کاری متفاوت از ۴۰% موضوع اضافه کاری است.

به عنوان مثال کارگری که هم روز جمعه کار می کند و هم روز تعطیل رسمی وسط هفته و به جای این دو روز تعطیل روز دیگری را تعطیل نیست برای روز جمعه که سر کار بوده هم اضافه کاری و هم جمعه کاری (۱۸۰%) محاسبه می شود ولی برای روز تعطیل رسمی وسط هفته فقط اضافه کاری (۱۴۰%) تعطق می گیرد.

 

  • آدم بدبخت اسیردرقوانین کار ارسالی در

    فقط دست بد امان خدا میشیم .بدلیل بی لیاق تی مسعول ناکاکارآمد.که توانایی ریشه یابی مشکلات رانمی داندومرتب تاکید برحقوق جمع ی پیرمردناتوان کرده که افزایش حقوق آنها تورم به وجودمی آورد.کوتاهترین دیواس.انگش ت بی رحمانه برروی این قشرناتوان وبه یوغ وقل وزنجیرکشیده بوده.زیرا آنها راهم برای مشکلات زندگیشان ازکارمجددمنع کردن.نمی د انم کشتاروقتل واسارت شاخ ودم بایدداشته ب اشد.تا که رویت شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها