|
کدخبر: 198021

طرح مالیات بر عایدی سرمایه به کجا رسید؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون درخصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه و مغایرت‌های قانونی قانون چک بحث شد و طغیانی، علیپور و توانگر به عنوان اعضای کمیسیون مشترک طرح الزام به انتشار اطلاعات و لایحه شفافیت انتخاب شدند.

 غلامرضا مرحبا در تشریح نشست امروز یکشنبه کمیسیون اقتصادی گفت: در جلسه امروز کمیسیون چند موضوع و چند رای‌گیری داشتیم. اولین رای‌گیری درخصوص انتخاب نمایندگان بود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث انتخاب عضو هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که قبلا دکتر خاندوزی عضو این هیات بود مطرح شد و با توجه به اینکه ایشان از کمیسیون رفتند محسن علیزاده برای عضویت انتخاب شد.

مرحبا تصریح کرد: موضوع دوم جلسه انتخاب سه نفر برای بحث کمیسیون مشترک طرح الزام به انتشار اطلاعات و لایحه شفافیت بود که قرار است این دو با هم یکی شود. بنابراین سه نفر برای این دو موضوع انتخاب کردیم که آقایان طغیانی، علیپور و توانگر برای این کمیسیون مشترک انتخاب شدند.

وی عنوان کرد: همچنین برای کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی هم امیرآبادی فراهانی و باقری بناب انتخاب شدند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: موضوع دوم بحث دو ماده ۲۳۴ درخصوص مغایرت‌های قانونی قانون چک و عدم اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، که دستگاه‌های ذیربط آن بانک مرکزی بود. درخصوص عدم اجرای قانون، بانک مرکزی در فرصتی که قانون تعیین کرده احکام قانونی را اجرا نکرده است.

مرحبا خاطرنشان کرد: بانک مرکزی امروز مجدداً در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد.  بعد از جلسه نیز با توجه به قولی که بانک مرکزی داد،  مقرر شد بار دیگر بانک مرکزی یکسری تعهدات زمانبندی شده برای ما بفرستد بنابر این فعلا برای این موضوع رای‌گیری نکردند و مقرر شد بانک مرکزی تعهدات جدید را بیاورد و اگر پایبند باشند ما گزارش را از دستور خارج کنیم در غیر اینصورت به جریان می‌افتد و کار آن انجام شود.

وی گفت: موضوع بعدی جلسه امروز کمیسیون به بحث تحقیق و تفحص از سرمایه‌گذاری در مجتمع شرکت شستا اختصاص داشت.  با توجه به جلساتی که قبلا گذاشتیم و توضیحاتی که آمد،  قرار بود یکسری مکتوبات برای کمیسیون بفرستند اما در  فرصتی که به آنها داده شد اطلاعاتی به کمیسیون نرسید.

نماینده مردم آستارا در مجلس اضافه کرد: بنابراین رای تصویب تحقیق و تفحص را از کمیسیون گرفته شد اما فعلاً در داخل کمیسیون هست تا دستور بدهند ما برای هیات رییسه ارسال کنیم اما رای تصویب تقاضا امروز در کمیسیون انجام شد.

مرحبا یادآور شد: موضوع بعدی جلسه بحث طرح مالیات بر عایدی سرمایه بود. طغیانی مختصری از اتفاقاتی که در دو هفته گذشته درباره دستگاه‌هایی که قرار بود گزارش عملکرد و نظرات مکتوبشان را ارسال کنند افتاده بود را ارائه کرد.

وی عنوان کرد: در جلسه کمیسیون درباره اینکه کدام دستگاه‌ها گزارش خودشان را ارسال کرده و کدام دستگاه‌ها ارسال نکرده‌اند بحث شد و مقرر شد تا هفته آینده آخرین ویرایش طرح مالیات بر عایدی سرمایه با توجه به مسئولیت محمد صفایی، نهایی و به کمیسیون ارائه شود که در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گیرد و تا قبل از اینکه بودجه ۱۴۰۱ بسته شود بتوانیم این را به صحن برسانیم و تصویب آن را بگیریم.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    طرحهای گرفتن مالیات حتما تصویب میشه چون دست کردن تو جیب مردمه

  • ناشناس ارسالی در

    نمیخاد وضع معیشت مردم رو بهتر کنید فقط د ست از جیب مردم دراورید
    باتشکر

  • ناشناس ارسالی در

    مالیات بر عایدی (مالیات بر خمس) جنگ با دین اسلامه

  • ناشناس ارسالی در

    از خمس مال مردم هم مالیات بگیرید ببینید خدا چطور سرنگونتون میکنه

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی تو کل مجلی یک ادم نیست که قران خوان ده باشه و بگه این مالیات حرامه و مالیات گرفتن از سهم امام(خمس)

  • ناشناس ارسالی در

    مالیات بهترین اهرم فشار بر گلوی مردم است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها