|
کدخبر: 195342

هفته پریدن بورس از ۲ مانع مقاومت

در هفته کاری گذشته شاخص بورس دو سطح مقاومت را شکست و نقدشوندگی بازار به بالاترین سطح در ۶ ماه گذشته رسید.

اقتصاد هفته پریدن بورس از ۲ مانع مقاومت

شاخص کل بورس پایتخت در هفته اخیر وارد کانال ۱.۵ میلیونی شد و علاوه بر شکستن سقف مقاومت ۱.۵ میلیونی از سطح مقاومت یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد نیز عبور کرد. در پایان هفته شاخص کل ۵۰ هزار واحد بالا‌‌تر از هفته قبل ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۷ هزار و ۹۸۰ واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده ۴۵۶ هزار واحدی قرار گرفت.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته ۶ هزار و ۶۷۲ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۵۰ هزار و ۱۹۷ واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۳.۳ درصد شود. این نهمین هفته متوالی است که بازدهی بورس مثبت می‌شود. شاخص کل در ۵ روز کاری اخیر صعودی بوده تا سهام داران هفته‌ای کاملا صعودی را پشت سر بگذارند.

روند شاخص کل هم‌وزن

در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نیز همانند شاخص کل در تمام روزهای هفته صعود کرد و در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۲۷ هزار و ۹۸۰ واحد بالا‌تر ایستاد و به رقم ۴۵۶ هزار و ۲۹۸ واحد رسید و بازدهی مثبت ۶.۵ درصدی را ثبت کرد.

افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز سه‌شنبه بود که ارزشی معادل ۱۳ هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۲۱ هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۷ هزار و ۹۱۲ تومان بود که نسبت به رقم ۱۵ هزار و ۷۳۴ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۱۳ درصدی داشته است.

رشد میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۱۱ هزار و ۷۹ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۷ هزار و ۹۱۳ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۴۰ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۱۱ هزار و ۹۳۴ میلیارد تومان بود که در روز چهار‌شنبه ثبت شد و بیشترین رقم ارزش معاملات خرد در ۶ ماه گذشته را ثبت کرد. پایین‌ترین رقم نیز به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که ۱۰ هزار و ۶۵۵ میلیارد تومان بود.

کاهش ۴۶ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

روند تغییرات ارزش صف‌های پایانی بازار در طی هفته اخیر نزولی بود و ۵ روز نزولی را ثبت کرد. میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۲۳۶ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۲۰۴ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۴۶ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۴۱۲ میلیارد تومان بود که در روز ‌یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌چهار‌شنبه برمی‌گردد که ۱۰۲ میلیارد تومان بود.

رشد ۲۵ درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۲۲۱ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۲۵ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان بود که در روز سه‌‌‌‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی‌گردد که ۸۹۳ میلیارد تومان بود.

ورود پول حقیقی

در هفته اخیر در دو روز ابتدایی معاملات بازار -یکشنبه و دوشنبه- شاهد خروج پول حقیقی بودیم اما در دو روز بعدی این روند تغییر کرد و ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد. در مجموع کل هفته ۴۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین هفته ورود پول حقیقی ۱۲ میلیارد تومان بود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر