|
کدخبر: 194423

بهترین راه جلوگیری ازتورم

کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت با اجرای سیاست‌های جدید پولی و مالی و با فروش اوراق، می‌تواند از افزایش تورم جلوگیری کند.

اقتصاد بهترین راه جلوگیری ازتورم

آقای محمدجواد کشاورز درباره وضعیت بازار سرمایه گفت: در گذشته بازار سرمایه ‌افت و خیز‌های زیادی را تجربه کرد بطوریکه در سال گذشته تصمیمات و مداخلات افراد وابسته به دولت گذشته، باعث تاخیر در عرضه صندوق پالایشی شد و ریزش‌های بورس از همان زمان صورت گرفت، البته افزایش یا کاهش نرخ بانکی نیز در افت و خیز بازار سرمایه بی‌تاثیر نبود.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن رئیس جمهورجدید و همچنین با توجه‌ای که ایشان به بازار سرمایه دارند، بورس روز‌های روشنی را در پیش خواهد داشت.

کشاورز تصریح کرد: دولت جدید باید سیاست‌های مالی و پولی جدیدی را در دستور کار خود قرار دهد و البته گزینه احتمالی برای ریاست کل بانک مرکزی نشان می‌دهد که دولت برای بازار سرمایه برنامه‌ای ویژه دارد، زیرا فرد منتخب از بدنه بازار است.

وی بیان کرد: با عبور از قیمت‌گذاری دستوری و آزادسازی قیمت‌ها، در بازار و سایر صنایع شاهد بهبود قیمت‌ها خواهیم بود.

کشاورز ادامه داد: برای پیش‌بینی به وضعیت بازار باید به تورم و تغییرات بودجه‌ای توجه ویژ‌ه‌ای شود، زیرا این دو موضوع تاثیر زیادی بر روند بازار سرمایه دارد.

کشاورز گفت: با توجه به کسری بودجه، دولت باید در ماه ۲.۵ میلیون بشکه نفت در روز بفروش برساند در غیر اینصورت کسری بودجه زیادی خواهیم داشت.

کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت باید از طریق فروش اوراق و یا استقراض از بانک مرکزی برای جبران کسری بودجه اقدام کند.

وی ادامه داد: فروش اوراق تنها رویکردی است که باعث ایجاد تورم نمی‌شود این در حالیست که در کشور استقبال خوبی از فروش اوراق صورت نگرفته است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر