|
کدخبر: 194366

اجرای ۸ مؤلفه برای ثبات در بورس

سید احسان خاندوزی امروز در جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود برای حضور در وزارت اقتصاد دولت سیزدهم، «بازارسرمایه» را دومین اولویت و محور برنامه های خود در وزارت اقتصاد و دارایی دانست.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه برای تامین مالی، توسعه اقتصادی و افزایش اعتماد مردم به بورس و ایجاد تجربه مثبت برای سهامداران خرد از مهمترین اهداف در بازارسرمایه هستند.

او در اشاره به راه های پیش رو در این مسیر، بیان کرد: افزایش نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید و افزایش عرضه های اولیه یکی از موضوعات مهم در دستیابی به اهداف مورد نظر است. یادآور می شود ظرفیت های زیادی در افزایش عرضه های اولیه وجود دارد. براین اساس، بنگاه های خوب و خوشنام اقتصادی در صف عرضه اولیه قرار دارند که این عرضه ها، رشد اقتصادی از طریق بازار سرمایه را سرعت می بخشد.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم در ادامه، متنوع سازی ابزارها و محصولات مالی، کاهش قیمت گذاری های غیرضروری و سپردن سازوکارها به رقابت در بورس های کالایی و انرژی و نیز تسهیل ورود شرکت ها به بازار سهام را از دیگر اقدامات موثر برای رسیدن به اهداف خود در خصوص توسعه و پیشبرد اهداف بازارسرمایه عنوان کرد.

خاندوزی تاکید کرد: رسیدگی به تخلفات احتمالی گذشته در مقام نظارت بر بازار سرمایه، کاهش هزینه انتشار اوراق اسلامی، لغو انحصارات و تسهیل مجوزدهی برای سبدگردانی، بازارگردانی و کارگزاری و نیز ارائه مشوق برای سرمایه گذاری غیرمستقیم مردم تازه وارد به بازار سرمایه از دیگر اقدامات مورد توجه او در حوزه بازارسرمایه خواهد بود.

منبع: سنا

ارسال نظر